Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Syntetisk T3, lige som syntetisk T4 - kan ikke passere blod-hjerne-barrieren, mens alle (transport)proteinbundne hormoner fra Thyroid-tabletter passerer nemt blod-hjerne-barrieren på samme måde, som de var kroppens egen-producerede hormoner. Hjernen har helt sin egen "T4-til-T3-konverteringsmaskine" der går tomgang uden tilførsel af proteinbundet, naturlig T4, som hjernen selv skal konvertere til det T3 den har brug for, ud over hvad der allerede var tilført via kroppens egen restproduktion eller med Thyroid-tabletten.

Man kan spørge sig selv, hvorfor skrumper Cerebellum (Lillehjernen) hos mennesker i behandling med syntetiske T-hormoner (uanset såkaldt "velreguleret" dvs. rette blodprøveresultater), mens Cerebellum skrumper ikke hos dem, der var i behandling med Thyroid lige fra de har fået deres diagnose?
Dette er interessant. Jeg visste at hjernen ikke fikk det den trenger med bare syntetisk T4, men jeg trodde det hjalp hvis den fikk tilført ferdig T3 (enten på den ene eller den andre måten). Så viser det seg at det foregår konvertering i hjernen også. Men det du skriver her Anisa er jo det samme som at det å bruke syntetisk hormon som stoffskiftesyk er håpløst.

Jeg har for så vidt ment det samme en stund, men forklaringen på det hadde jeg altså ikke.