Hej Rufus

Har hentet citatet fra den anden hvor du snakker CT3M metoden med Vigdis... så vi kan snakke videre, uden at afspore den anden tråd.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Takk for god-bedring hilsener. Pc'n hjemme er i streik, og jeg skal skynde meg å legge inn en post før jeg går fra jobb og tar helg.

Influensan gikk greit, det tok en uke med elendighet, men det var det. Trodde jeg skulle slippe unna influensaen siden jeg ikke kan huske at jeg har hatt influensa (ihvertfall som voksen). Men i år slapp jeg da altså ikke unna.. Håper dere har gått fri.

Vel, jeg skal ikke kaste meg på t3 sånn med det samme. Er usikker på om det vil virke for meg. I ettertid ser jeg at Efra gjorde lite godt for meg. Hadde et ubehag som forsvant da jeg sluttet. Overdosesymptomer, selv på lav dose. En befrielse å slutte. Levaxin hadde jeg bedre effekt av, selv om den kun var dårlig. Bestemte meg i høst for å gi levaxin et nytt forsøk før jeg skrinla det helt. Premissene er tross alt svært forskjellig enn da jeg brukte deg sist. Da var magen et ukjent kapittel for meg. Har nå kommet mye lenger med magen og binyrene er nok bedre. Har brukt levaxin i 11 uker. Trappet opp fra svært lav dose. Er ikke imponert over effekten denne gangen heller. Sist fikk jeg effekt etter ett (!) år, nå har jeg en svak effekt, moderat bedring av sympteomene. Men det monner ikke ordentlig.

Bekymringen er at siden det tyder på at jeg ikke tåler t3, så vil ikke t3-behandling alene være noe for meg? Eller virker det på en annen måte med døgnrytmedosering? Når jeg har lest P. Robinson-boka og på bloggen (skumlest riktignok) har jeg lest med det for øyet: Hvorfor fungerer ikke metoden på alle? For jeg har jo fått med meg at han skriver nettopp dette. Men jeg har ikke sett noen teorier på hvorfor det er sånn. Om noen ahr det, gi et pip Synes at når metoden nærmest blir framstilt som "Redningen" for stakkars stoffskiftepasienter, så bør det også nevnes litt om teorier/antakelser for hvorfor ikke metoden er suksessfull for alle. Så vidt jeg husker er det en ganske stor prosentandel... ?

Jeg er ikke ferdig med magebehandlingen min. Min mage er svært gjenstridig. Det kommer fremdeles ut forsteininger. Er oppgitt over at det tar så lang tid, hadde sett for meg at jeg skulle være i havn med behandlingen for lenge siden. Jeg driver å fremdeles.
Har du nogensinde prøvet kombinationsbehandling T4/T3? Altså ud over Thyroid... Eller hvordan ved du, at du ikke kan tåle T3?

Man kan ikke sammenligne effekten af T4 i Levaxin og T4 i Thyroid, fordi T4 i Levaxin er kun et analog til det "ægte" T4, dvs. det kan måles med samme metoder uanset om man er i behandling med Levaxin eller Thyroid, men selve effekten på kroppens biokemi er altså uens. Så når du skriver at du tåler Levaxin bedre end du kunne tåle Thyroid, behøver det kun betyde at du tåler bedre T4-analoget end du tåler ægte T4.

Gider du poste tal på de seneste prøver, også ant-TPO?

P.S. håber at du ikke er stoppet med enzymer...