Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

Bille? Det lader til, at du har haft denne lidelse også før du kom i behandling for hypothyrepose og Levaxin-behandling. Jeg forstår derfor ikke, at lægen reducerer din Levaxin, når dette syndrom er slet ikke forbundet med hormoner, men er resultat af "fysisk" fejl i de baner via hvilke de elektriske impulser sendes rundt i kroppen, hvor fejlen for dit vedkommende ligger i nogen af de elektriske baner i hjertet.

Behandlingen bliver vist Radiofrekvensablation dvs. med varmeførende kateter "ødelæggelse (ablation) af vævet i et ganske lille område - begrænset til en diameter på 2-4 mm. Dermed brydes den sygelige elektriske impulsudbredelse i dette område og ledningsbanen ødelægges". Så skulle problemet gerne være løst permanent.

Det lyder godt, synes jeg, men jeg forstår ikke at lægen lader dig vente 5-12 måneder på denne behandling. Taget i betragtning, hvor længe du har haft dette "syndrom" i 20 år, er der vist ikke chancer for, at behandlingen med betablokkere kan hjælpe mere end midlertidigt. Kan du ikke forsøge at rykke (purre) for behandlingen? Inden den reducerede dose af Levaxin giver dig endnu flere problemer end dem du skriver om i den anden tråd?

Jeg frygter, at kardiologen vil måske anbefale at din dose af Levaxin skal nedsættes permanent, "for en sikkerheds skyld", uanset effekten af behandlingen for arytmi. Vær opmærksom på det når og hvis...

Den lange ventetiden skyldes at kun er 3 leger her som utfører den type operasjoner. Det er lang ventetid på det meste av behandlinger her til lands, dessverre.

Jeg reduserer ikke dosen med Levaxin pga den medfødte feilen jeg har som medfører en puls på minst 200. Jeg har en for høy hvilepuls, 100 -110 i minuttet, og det sliter på hjertet. Og det skyldes at stoffskiftet er for høyt. Hvilepulsen var lavere før, men husker ikke når den steg. Kanskje ett år siden. Har forstått det slik at man kan se på EKG om stoffskiftet er for høyt eller lavt.

Kardiologen sa også at jeg måtte, sammen med fastlegen, finne den rette dosen med Levaxin som gjør at jeg ikke blir slapp osv. og heller ikke har høy hvilepuls.