Sitat Opprinnelig skrevet av Bille Vis post
Havnet på sykehus i går med høy puls. Så etter 8 timer med dette, ble det målt 220 på EKG. Rytmeforstyrrelsen jeg har hatt i over 20 år viste seg å være et medfødt syndrom som heter Wolff Parkinson White Syndrom (WPWS). Skal opereres for dette om 5 - 12 mnd.
Hjertespesialisten mente jeg hadde for høyt stoffskifte og at dette trigget hjertet til å rase av gårde. Har vært ekstra plaget med dette i det siste.
Tsh må over en viss verdi, og ft4 og ft3 må ligge i nedre sjikt av referanseområdet. Da skal jeg redusere Levaxindosen med 30 µ daglig. Dette gruer jeg til siden bare en liten reduksjon medfører slapphet hos meg.

Uansett er jeg utrolig glad for at jeg endelig fikk en grundig undersøkelse :-)
Bille? Det lader til, at du har haft denne lidelse også før du kom i behandling for hypothyrepose og Levaxin-behandling. Jeg forstår derfor ikke, at lægen reducerer din Levaxin, når dette syndrom er slet ikke forbundet med hormoner, men er resultat af "fysisk" fejl i de baner via hvilke de elektriske impulser sendes rundt i kroppen, hvor fejlen for dit vedkommende ligger i nogen af de elektriske baner i hjertet.

Behandlingen bliver vist Radiofrekvensablation dvs. med varmeførende kateter "ødelæggelse (ablation) af vævet i et ganske lille område - begrænset til en diameter på 2-4 mm. Dermed brydes den sygelige elektriske impulsudbredelse i dette område og ledningsbanen ødelægges". Så skulle problemet gerne være løst permanent.

Det lyder godt, synes jeg, men jeg forstår ikke at lægen lader dig vente 5-12 måneder på denne behandling. Taget i betragtning, hvor længe du har haft dette "syndrom" i 20 år, er der vist ikke chancer for, at behandlingen med betablokkere kan hjælpe mere end midlertidigt. Kan du ikke forsøge at rykke (purre) for behandlingen? Inden den reducerede dose af Levaxin giver dig endnu flere problemer end dem du skriver om i den anden tråd?

Jeg frygter, at kardiologen vil måske anbefale at din dose af Levaxin skal nedsættes permanent, "for en sikkerheds skyld", uanset effekten af behandlingen for arytmi. Vær opmærksom på det når og hvis...