Viser søkeresultater 1 til 10 av 44
Tråd: Fordøyelse og energitap
Threaded View
-
10-01-13, 22:17 #6
Sv: Fordøyelse og energitap
Kjære Bettie og alle dere andre
Jeg vet jeg maser om dette, men les Jåbekk. Han besvarer alle spørsmål du har og måtte få Bettie. Han har nettop gitt ut boken "Helt naturlig mat og trening". Jeg er i ferd med å lese boken nå. Han går inn på hvorfor han mener korn ikke er menneskemat. Han forklarer det på en lettfattelig måte og han viser til forskning som underbygger det han sier. Hans oppfatning (som jeg deler) er at vi bør tenke nytt når vi går over til lavkarbo. Den gamle brødskiva er ikke lengre det eneste saliggjørende. Det finnes egg i ulike variasjoner, smoothies, kjøtt, fisk og selvsagt masse grønnsaker. Jåbekk forklarer i boke og bloggen sin hva som skjer i kroppen din når du inntar kornmat. Er du i tvil om å bytte kosthold før du leser dette er du ikke i tvil etterpå.
Når det gjelder resten av familien har jeg en solidarisk mann som spiser som jeg. Jentene mine spiser alltid det samme som vi til middag. Altså fisk, kjøtt og masse grønnsaker. De spiser rundstykker som jeg lager selv. Disse inneholder mye protein og lite gluten. Til lunch går det i ulike salater, middagsrester eller omelett. Er jeg sulten og trenger noe i forbifarten ruller jeg sammen en skive ogs og en skive skinke. Jeg har aldri lavt blodsukker selv om jeg kan gå i mange timer uten mat. Kroppen blir fettadaptert etter noen uker på lavkarbo, derfor tærer du på eget fettlager istedet for å få blodsukkerfall dersom det går lang tid mellom to måltider. Før slet jeg med blodsukkerfall, men det skjer ikke lengre fordi du får ikke stigning i i sulinproduksjonen når du spiser LCHF. Årsaken til dette er at blodsukkeret ikke stiger på LCHF kost. Insulin er et lagringshormon som får kroppen til å lagre fett. Så dette er det bra og ha lavt og stabilt
I helgene nyter vi brunch. Da er det liksom feststemning med brød av typene som Bente snakker om. Og som sagt har jeg unntakstilstand i forhold til litt godt på lørdagskveldene.
Jeg opplever at dette kostholdet har reddet helsa mi.
Lignende tråder
-
Lio og fordøyelse og vektnedgang
Av Cookie i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 08-12-12, 12:36

Svar med sitat

Bokmerker