Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
19-10-12, 21:16 #8
Re: Trenger litt hjelp her...ang jente på 8 år...lavt stoffskifte?
Jeg kan ikke så mye om hypothyrose og barn, selv om mine tre yngre halvsøsken er født med det.
Googlet litt og fant dette
"Hos barn er TSH normalt litt høyere enn hos voksne. Vi har valgt ikke å angi eksakte referansegrenser for forskjellige aldersklasser, men hos små barn (1 - 5 år) kan f eks 6 mU/L være en akseptabel verdi. Det skjer så et gradvis fall mot voksen alder. At øvre grense også for hormonene FT4 og FT3 kan være noe høyere, tyder på at thyreostaten er stilt noe høyere hos barn. Den samme krysspeiling ved hjelp av TSH, FT4 og FT3 gjelder også hos barn, men vi aksepterer altså litt videre grenser." kilde http://www.furst.no/analyse-og-klini...oner/analyser/
Hvis jeg skjønner Fûrst riktig, så kan små barn ha litt høyere TSH enn oss, men da skal også FT3 og FT4 være litt høyere. Datteren deres har lav FT4, bedre tall på FT3 i tillegg til en TSH som etter mitt syn er lett forhøyet, og da er ikke hennes prøver slik Fûrst sier de skal være hos barn..
Jeg vil uansett anbefale og ta nye prøver så nær klokken åtte som mulig om morgenen, da man får de mest korrekte verdiene på det tidspunktet. Jeg vil anta at om TSH er 2,6 klokken tolv, så var nok tSH høyere klokken åtte, siden TSH faller utover dagen.
Lignende tråder
-
Diagnostisert med struma og høyt stoffskifte i 1988. Trenger litt hjelp :)
Av Litamor i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 07-04-12, 10:41 -
Trenger hjelp ang lav binyrefunksjon og lavt stoffskifte
Av bibzi80 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 21-10-11, 07:12 -
Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Av devin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-11, 23:01 -
Hadde jeg lavt stoffskifte i 2005 tro? Trenger hjelp til BP svar :-)ar
Av Athina i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 21-04-11, 21:02 -
Hei, trenger litt hjelp :)
Av mjohank i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 23Siste melding: 21-12-09, 17:39

Svar med sitat

Bokmerker