Viser søkeresultater 1 til 10 av 25
Threaded View
-
17-10-12, 17:39 #1
Trenger litt hjelp her...ang jente på 8 år...lavt stoffskifte?
Vi har vært runden for 4 år siden, men vi ga opp fordi vi ikke fikk noe respons på vår bekymring

Vi har nå bestemt oss for å ta opp igjen kampen for å kunne bekrefte/avkrefte våre mistanker om at hun har lavt stoffskifte.
Symptomer:
- "tung i kroppen". Hun er en "aktiv" jente som har mange fritidsaktiviteter. Men det er bare fordi vi pusher på henne. Aller helst kunne hun tenkt seg å sitte foran TV 24/7. Hun syns det er morsomt når hun først kommer seg avgårde, men har ikke samme tempoet som de andre jentene.
- Overvektig, men spiser lite.
- Tørt og flisete hår
- Ekstrem tørr hud
- Tynne bølgete negler som er helt myke
- Sløvt blikk
- til tider rødflammete i ansiktet uten grunn (sånn rett-fra-trening-rød)
Må også få lagt til at jeg var til vekst-kontroll (ul) under svangerskapet fordi hun var unormalt liten. Men etter fødselen 3 uker før termin, har hun vokst mye.
Hun har fulgt sin egen kurve frem til 6-årsalder, etter det, stiger kurven urovekkende.
Helsesøster mente vi burde starte kampen igjen, og lover å stå på vår side i kampen
For 2 uker siden var vi til legen, og jeg været allerede ved det besøket at dette kommer ikke til å bli lett....
Nå fikk jeg svar på prøvene (da jeg ringte å ba om en kopi så jeg for meg hvordan hun i resepsjonen himlet med øynene mens hun sa at "selvfølgelig kan hun det, men prøvene er da helt normale")
Kan noen hjelpe meg å tolke svarene?
S-A-TPO <10 (0-34)
S-a-tTG <1 (ingen referanse oppgitt)
Lav t... 0-10 (ingen referanse oppgitt)
B-LEU 3,9 (4,0-13,0)
PS-FR-T3 5,9 (3,1-6,3)
PS-FR-T4 14 (11-23)
PS-LD (u/l) 297 (105-205)
PS-TBIL 7 (3-26)
PS-TSH 2,6 (0,3-4,50)
Hva kan dere erfarne lese ut i fra dette?Jente på 8 år... lavt stoffskifte? Født med manglende venstre thyreoidealapp.
Lignende tråder
-
Diagnostisert med struma og høyt stoffskifte i 1988. Trenger litt hjelp :)
Av Litamor i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 07-04-12, 10:41 -
Trenger hjelp ang lav binyrefunksjon og lavt stoffskifte
Av bibzi80 i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 21-10-11, 07:12 -
Ny på forumet. Trenger hjelp og råd ang. mulig lavt stoffskifte.
Av devin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 10Siste melding: 20-10-11, 23:01 -
Hadde jeg lavt stoffskifte i 2005 tro? Trenger hjelp til BP svar :-)ar
Av Athina i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 21-04-11, 21:02 -
Hei, trenger litt hjelp :)
Av mjohank i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 23Siste melding: 21-12-09, 17:39

Svar med sitat

Bokmerker