Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Lavt stoffskifte
Threaded View
-
02-10-12, 08:33 #1
Lavt stoffskifte
Hei.
Jeg er en jente på 27 år som trolig har fått for lavt stoffskifte. Jeg kontaktet legen for et par uker siden pga jeg over lengre tid hadde følt meg svært utafor, sliten, tiltaksløs, glemsk, lett for å fryse, hodepine og økt søvnbehov. Ettersom jernnivået mitt har gått opp og ned de siste 15 årene, var jeg ganske sikker på at dette kunne begrunnes med jernmangel. Derfor er jeg nå lettere forvirret da jeg fikk en tlf fra legen min i går om at jeg har både jernmangel og for lavt stoffskifte. Men jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha for lavt stoffskifte når verdiene på blodprøven viser at de er for høye?
Her er hva resultatet av blodprøven viser:
Ferritin 16 (18-240)
GT 5 (10-45)
TSH 17,50 (0,40-4,5)
FT4 11,1 (9,5-22,0)
Hvis det er noen som kan hjelpe meg å tolke disse resultatene så hadde det vært kjempe fint. Evt om det er urovekkende lavt/høyt? Jeg kan ingenting om denne sykdommen annet enn at den kan være skadelig for barnet hvis mor ikke får behandling. Noe som gjør meg ganske så engstelig ettersom jeg nylig oppdaget at jeg er gravid. Er kjempe redd for at behandlingen kommer i gang for sent. Har ikke fått ny time før om en uke.
Håper det er noen som kan hjelpe meg til å få svar på disse spm?! Er overlykkelig over å ha oppdaget dette forumet.
På forhånd takk for hjelpen.
Lignende tråder
-
HJELP! Etter 3 år med lavt stoffskifte er mitt stoffskifte nå for høyt!
Av Vilje i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 3Siste melding: 24-03-12, 23:14 -
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat

Bokmerker