Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
OK, du har en anti-TPO>1300 og altså helt klart en autoimmun sykdom i skjoldbruskkjertelen, og så vil legen fjerne medisinene dine i 3-4 uker for og se om du blir dårlig igjen?????
Anbefaler deg og finne en annen lege. Denne legen viser en stor mangel på forståelse hvordan stoffskiftet virker utifra det du skriver.
Tror legen din at antistoffene plutselig har forduftet?
Han sa at antistoffene ikke hadde noen betydning og at de kan være der resten av livet mitt...

Ble det tatt nye stoffskifteprøver før denne "geniale" måten og behandle hypothyrose ble slengt frem?
Med den kunnskapen jeg pr i dag har om stoffskiftet hadde jeg nektet og kutte medisinene.
Minner meg om den smarte legen som mente at siden TSH ble høyere og høyere så måtte jeg kutte i dosen, og som resultat sitter jeg i dag med en struma......
Jeg tok blodprøver den 18.juli og vi gikk igjennom de. TSH hadde gått ned til 2,5 og T4 mener jeg lå på 13,4. Da har begge gått ned siden forrige prøve. (da var TSH 3,7 og T4 16)
Ettersom disse prøvene har svingt veldig - så var det grunnen til at han mente nå plutselig at jeg nok ikke trenger behandling alikevel fordi det var vanlig at det svinger slik.
Jeg prøvde å argumentere alt jeg kunne for å fortsette på de. Men fordi jeg har begynt å ta D-vitamintilskudd, tok en B12 injeksjon (skulle egentlig ha tatt 4 i følge han?) og nettopp begynt på jern (som jeg blir såå sykt kvalm av, så jeg tror ikke jeg orker å ta de noe mer) så er det nok de tingene som gjør meg bedre - ikke behandling. (som jeg jo så vidt har begynt på.) Vi var jo enige om at jeg skulle få prøvebehandle ettersom jeg hadde så høy anti-tpo og fordi symptomlista mi var milelang. Jeg sa også at jeg ikke vet hva som gjør at jeg føler meg litt bedre - det kan være hva som helst: jeg har begynt å trene, det er ferie og det kan mest sannsylig være en kombinasjon av alt sammen tenker jeg. Og det må jo egentlig være bra??? Jeg vil jo ikke kutte ut noe som kan gi meg bedre livskvalitet! Det er først når skolen begynner om tre uker jeg vet om jeg virker eller ikke, men da skal jo jeg være prøvekanin for legen og ta bort medisiner for finne ut om jeg blir verre.. Takk for den, legen... blei jo smådeprimert igjen jeg nå......

Jeg var "snill pike" altfor lenge, og betaler prisen for det i dag.
Jeg håper virkelig at du finner deg en lege som kan stoffskifte.
Legen kan være kjempeflink på mange andre områder, men det hjelper ikke deg som trenger hjelp i forbindelse med stoffskiftet.
Uff, jeg føler at jeg har vært alt for naiv som har stolt blindt på disse legene selv, og merker nå at jeg må igjennom en del slag i trynet før jeg kommer i mål...
Jeg kan få behandling på Volvat, men det har jeg ikke råd til...