Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
31-05-12, 21:47 #3
Sv: Har trykk i halsen, er jeg syk?
Hei Sitron!
Jeg tror det kan være klokt av deg å gå til legen på nytt, og ikke slå deg til ro med å vente et halvt år før det blir tatt nye blodprøver. Du bør fortelle han/henne om din mors sykehistorie, fordi dette med stoffskiftesykdom er noe som gjerne er arvelig.
Du forteller om flere ting som kan være tegn på at du har utviklet lavt stoffskifte: Lav kroppstemperatur, og en TSH på over 4, trøtt, usosial, nedstemt - i tillegg til symptomene fra halsen din. Skjoldbruskkjertelen sitter foran på halsen, litt under strupehodet. Hos mange, men ikke alle med stoffskiftesykdom, kan den begynne å vokse, og det kalles da struma. Når den vokser utover får du den karakteristiske "klumpen" på halsen, men slik jeg har forstått det kan den også vokse innover, og gi plager i forhold til svelging og pust.
Fastlegen bør vite om alle symptomene dine (skriv liste), og om familiehistorien din - og du bør sannsynligvis be om en henvisning videre, for å få tatt ultralyd eller en finnålsbiopsi av skjoldbruskkjertelen din. Det kan fort være ventetid for å få utført en slik undersøkelse, og så er det best å komme i gang med henvisning snarest. På bakgrunn av symptomer, TSH-verdi og familiehistorie, kan det også være grunn til å be om en prøvebehandling med stoffskiftemedisin?
Ikke gi deg - det gjelder å stå på for å få hjelp med plagene dine!
Lignende tråder
-
Stikker og svir i øynene, og av og til trykk bak øynene
Av VibekeW i forumet Høyt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 27-10-11, 19:14 -
Jeg har knutestruma og hoven hals med mye trykk
Av Bakke i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 6Siste melding: 08-12-10, 16:02 -
Trykk i øyenhulene
Av Maia i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 4Siste melding: 15-01-07, 20:41 -
Trykk for brystet?
Av Irgni i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 12-09-06, 14:19 -
Trykk i brystet/hjertet
Av K i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 09-09-05, 15:56

Svar med sitat
Bokmerker