Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
Hei
Jeg har også lavt stoffskifte med både Graves/positiv TRAS og Hashimoto/høy anti-TPO.
Det jeg lurer på er hvilke tilskudd har du tatt av jern og d-vitaminer ( + andre tilskudd du tar).
Jeg har også slitt med lav ferritin og lav d-vitamin, men begge deler har kommet seg etter og ha funnet rett type og dosering.

Når det gjelder hælene, så har jeg også slitt lenge med det, og i desember fikk jeg fra reumatolog vite at jeg har utviklet kronisk betennelse i senefestene til achilles på begge hæler. Såvidt jeg forstod, var dette slett ikke uvanlig for oss stoffskiftesyke.
Jeg prøver og strekke og trene ved og stille meg med tærne og litt av foten inn på et trappetrinn og gynge opp og ned flere ganger til dagen (fikk tipset fra en fysioterapaut jeg har stor tillit til)
I tillegg må skoene støtte bra og ikke klemme i det hele tatt + ha hældemping.

Du sier du har funnet rett dosering av levaksin; holder både antistoffer og stoffskifteprøver seg stabilt, og føler DU at stoffskiftet er bra?
Hei!

Takk for svar!
Kostholdet mitt er variert og godt. Kanskje litt lite fisk, men mye frukt og grønt. Legen min kan ikke så mye så han sender meg på apoteket uten å si hva eller hvor mye. Jeg har kjøpt og begynt med Magnesiun 300 mg fra Gevita, Tok D.vit fra life med 10ug men etter sist prøve har jeg nå byttet til D-Pearls med 20 ug fra Pharma Nord. Gått på Hemofer jerntilskudd 9 mg uten effekt så tenker kanskje å øke til 27mg? Droppet Selen da jeg har nok av det. Den er fra Solaray 100 mcg (så den virket da tydeligvis I tillegg tar jeg en MULti fra Nycomed som skal dekke 11 vit og 8 mineraler. I tillegg omega-3 70% Høykonsentrert fra Life.

Jeg skal kjøpe hælputer! Jeg har landet på rundt mellom 17-19 etter 3 år med utprøving. Har landet på 650 mcg i uka. Bryr meg ikke om de andre tallene så lenge jeg har det så bra som jeg har nå. Vondt under føttene, og litt småkvalm til tider kan jeg leve med etter å ha vært mye værre steder..

Nå løper jeg, er på ballspill, sykler, padler og trenger ikke sove på dagen, noe jeg MÅTTE bare for 6 mnd siden. Skal gå birken neste år så har store mål. Jobber 50% og har slått meg til ro med at det er det jeg kan yte nå. Er selvfølgelig redd ofr at jeg ikke skal ha det like bra som nå men nyter oppturen så lenge det varer. Vil at den skal vare leeeenge så blir derfor viktig å få til meg de stoffene jeg mangler så setter kjempestor pris på all hjelp jeg kan få i så måte

Hvis jeg ikke tålte gluten, skulle jeg ikke ha mye diare? Takk for tipss om emzymer. KAn jeg kjøpe det på apotek? Er dere også kvalm innimellom?