Sitat Opprinnelig skrevet av Vilma Vis post
For meg høres det ut som at du senker dosen altfor mye på en gang. Når jeg endrer dosen, endrer jeg med 25-50 mcg i uken. Du reduserer dosen med 350 mcg i uken. Er det en endokrinolog som har anbefalt deg denne endringen, eller er det fastlegen? Hva var blodprøvene dine på før du reduserte? Hadde du hypersymptomer?
Hei Rosa

Helt enig med Vilma. Både ved å senke eller å øke dosen høres det mer riktig ut at det skjer sakte, så kroppen venner seg til endringene.
Jeg begynte på 50 mcg Levaxin i 2005, og første gang jeg måtte øke, var det med 25 mcg to ganger i uka. Etterhvert var min dose justert til 100 mcg i uka, før jeg begynte på kombibehandling (Levaxin T4 + Liothyronin T3) i 2009.

Ssyntetiske T4 og T3 har ikke virket optimalt på meg - jeg fikk flere og flere symptomer som kom snikende. Jeg råder deg å lese bøker som forklarer dette problemet.

Stop The Thyroid Madness av Janie Bowthorpe er en samling pasienthistorier. Hypothyroidism Type 2: The Epidemic av dr. Mark Starr er skrevet utifra god gammel kunnskap og behandling med naturlig tyroksin (fra gris) som faktisk er mer lik menneskers stoffskiftehormoner. I tillegg fikk dr. Starr selv hypothyreose og alle problemene med syntetisk medisin. Begge disse bøkene er utrolig lærerrike ved at de går dypt inn i materien, samtidig som de er lettfattelige.

-lig hilsen Elbeth