Kære Vigdis

Blot en bunke varme tanker til dig og et par hurtige kommentarer - jeg har ikke kræfter til at kommentere det hele i sammenhæng.
Et par ting springer mig dog i øjnene og giver mig anledning til lige at supplere:

Er det korrekt forstået, at du ikke supplerer med aminosyrer/protein?
Når jeg tænker tilbage på, hvad der har givet mig kontant bedring i forhold til energi, er dette noget af det vigtigste.
Jeg har en kæmpe udfordring, fordi jeg får en form for allergisk reaktion på al koncentreret protein, men jeg har de sidste par uger eksperimenteret med metoder til alligevel at få noget ind - og det gør allerede en kæmpe forskel.

Jeg forestiller mig, at du i din kost får meget protein, men du kan meget vel have brug for store mængder af alle aminosyrerne i den rigtige balance alligevel! Jeg foreslår simpelthen at du i en måned forsøger dig med MINDST 10 gram af et godt proteinpulver fordelt på to gange om dagen - og meget mere de dage, hvor du træner.

Dernæst tænker jeg, at du da har fat i den lange ende omkring dosering!
Samtidig (ikke men!) kan T3 ikke alene "trække" mitokondriernes energiproduktion, så jeg tænker, at du med fordel også i en måned kan give din "fodring" af dine mitokondrier fuld gas.

Ud over din magnesium kan du forsøge med 3 x 5 g d-ribose, helt op til 400 mg. Q10 og 1500 mg. Acetyl-L-Carnitine. Æblesyre er også en god ide - jeg bruger lige nu denne kombination af d-ribose og malic acid. Det fungerer for mig.

At man har brugt en ting uden virkning, betyder ikke, at man ikke kan få hjælp af at gøre alle tingene samtidig - de virker ind på forskellige områder og i synergi, og mitokondrierne har i energitabssygdom brug for al den hjælp, de kan få.

Endelig, fordi du bliver træt om dagen af at tage GABA, vil jeg anbefale, at du forsøger at skifte det ud med 100 - 400 mg. L-theanin. Det øger også GABA produktionen, men virker mere bredt og kan f.eks. ved stress også tages om dagen. Måske bliver du ikke sløv/træt af det. Vores kemi er forskellig.

Til slut vil jeg bare sige, at jeg bestemt får hjertebanken, når jeg er underdoseret med thyroid. Det er mest markant om eftermiddagen/aftenen, men jeg bemærker det også, hvis jeg vågner tidligt om morgenen. Efter at mit kortisol er blevet balanceret, sover jeg oftest bedre igen, hvis jeg så tager min medicin der...

J.f. vores individuelle biokemi, så tror jeg heller ikke på, at vi kan opnå optimale resultater ved at behandle os ens.

Kram og rigtig god bedring til dig