Viser søkeresultater 1 til 10 av 42
Threaded View
-
13-03-12, 15:18 #12
Sv: Trenger hjelp igjen!
Hei Jeanettelisa

Jeg kjenner med så igjen i denne "opp-og ned-formen" slik du beskriver. Min beskrivelse av å først være i kjempeform for så å gå helt i kjelleren uten energi forklarte jeg som å falle ned fra et fjell og ikke komme opp igjen. Etter 4 år på kun Levaxin begynte jeg på kombibehandling med Levaxin + Liothyronin, først 10 mg så 20 mg Lio. jeg fordelte Liod-dosen på to ganger daglig.
I starten på kombibehandling gikk energien opp kjempemasse. Den energibomben holdt ca ett år. Da var jeg tilbake til start og med flere symptomer på underbehandlet hypothyreose / hypothyreose. Her på forumet har jeg lært mye likemannsarbeid. Jeg leste bl.a tips om boken Stop The Thyroid Madness av Janie Bowthorpe, som er bl.a har samling pasienthistorier og her oppdaget jeg mye av historiene var som å "lese om meg selv". (Du kan også lese Janies blog )
Boken ramser opp symptomer som jeg ikke hadde anelse om kunne henge sammen med stoffskiftet, så jeg skrev et brev til min fastlege med begrunnelse hvorfor jeg ville prøve Thyroid. Det jeg har bl.a lært er at mange ikke kan gjøre nytte av kun T4 (Levaxin) når den ikke klarer å omdannes til T3. Derfor kan tillegg av Liothyronin, som er T3 virke bedre på energien og psyken.
For meg har Thyroid vært redningen, mange av mine symptomer ble helt borte. Mine TSH-prøver ligger på 0.05. Når naturlig Thyroid virker, trenger ikke hypofysen å stimulere thyreoidea til noe den tydelig klarer selv, altså null panikk på TSH 0.05.
Jeg har også lært mye av dr. Mark Starr i boken "Hypothyroidism Type 2: The Epidemic".
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
lavt stoffskifte/lavt blodtrykk
Av ung24 i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 17Siste melding: 26-05-10, 13:09 -
Lavt blodtrykk pga. lavt stoffskifte?
Av Lene i forumet Lavt stoffskifte - hjerte og kredsløbSvar: 47Siste melding: 30-10-09, 20:53 -
svimmelhet og "lavt blodsukker" ved lavt stoffskifte
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-06-09, 19:54 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet TSHSvar: 13Siste melding: 27-10-06, 20:28 -
Høy TSH = Høyt stoffskifte, evt lavt stoffskifte?
Av Stina i forumet Høyt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 23-10-06, 22:46

Svar med sitat
Bokmerker