Hei!
Her var jeg igjen. Frøken sporadisk forumbruker! ;)

Så har jeg vært frisk siden mai 2011 egentlig. Vekten ble perfekt, humøret, energien og alt var akkurat sånn som det skulle være. Fikk meg jobb, ny kjæreste og leilighet. Jeg var meg selv helt og holdent! Det var nydelig
Men gradvis siden august 2011 gikk formen nedover. Begynte å legge på meg igjen, energien gikk nedover, humøret varierte masse, og mange av hypo-symptomene kom sigende tilbake. Legen visste ikke helt hva han skulle si, siden prøvene så bra ut for han.

22.09.11:
s-FT4:19,6
TSH: 3,14

14.11.11:
S-FT4: 19,2
S-Thyroxin (T4) 175*
TSH: 1,27

Etter blodprøvene som ble tatt 22.09 økte vi til 9tabeletter 100 mikro gram i uken, uten bedring for min del. Jeg fikk da henvisning til endokrinolog, og han mente vi skulle prøve å øke til 10 tbl i uken med 100 mikrogram og se om symptomene mine avtok. Da jeg prøvde dette ble alt bare helt sykt. Jeg hadde hvilepuls på 98, og etter en rolig spasertur var pulsen min oppe i 160. Fodøyelsessystemet gikk på høygir, og psykisk ble jeg veldig, veldig deprimert, og lå flere ganger i fosterstilling i tåredam og vurderte selvmord, for det var HELT sykt!
I brevet jeg fikk resept på levaxin av endokrinologen lå det også en resept på liothyronin, som han skrev jeg skulle prøve hvis jeg ikke merket bedring av økt dose levaxin.
Jeg dro selvsagt til legen og ble sykemeldt med en gang Pga overmedisinering, og han gikk med på at jeg skulle prøve liothyronin som endokrinologen mente. Etter en uke på overmedisinering begynte jeg da med 100 mg levaxin, og 10mg liothyronin daglig. Jeg fikk så ekstreme tilfeller elveblest, men psyken har blitt så utrolig mye bedre etter dette, og etter sykemeld. Har nå vært sykemeldt i 3 uker, og jeg begynner å bli bedre..

Etter en ukes sykemeld dro jeg til fastlegen for å få mer, siden jeg prøvde meg en dag på jobb, og jeg ble øyeblikkelig mye være, psykisk og fysisk. Taklet ikke stresset. Og da kom jeg til en vikar, en vikar som sist gang jeg var der også mente at jeg skulle slutte på B12 fordi prøvene var normale (med tabletter i systemet ja...!). Begynte forresten på de igjen med en gang alt dette andre styret begynte. Kan ha vært en hjelp bare det?
Uansett, hun mente at jeg var frisk ut ifra det jeg skrev, og trodde bare jeg var deprimert, så hun gav med to uker sykemeld som nå er oppbrukt. Hun nektet på at prøvene med høy T4 kunne ha noe med dette å gjøre. Og nå fikk jeg brev fra henne:

"Endokrinologen ønsker TSH mellom 0,4 og 1,5. Det ser altså fint ut på siste prøver"

S-FT4 19,3
S-Thyroxin (T4) 188*
TSH 0,43

Kan noen forklare meg hva som skjer her? Kanskje gi meg en innsikt i hva dette betyr, for jeg Vet ikke. Vet bare jeg er lei med "opp og ned" form! Og jeg føler meg enda ikke frisk. Hvis jeg anstrenger meg for mye, så blir jeg så innmari sliten! Og psyken går det veldig ut over. Om jeg holder meg i ro, blir hjemme og finner kos i små anstrengelser som litt rydding, besøk eller maling etc, så har jeg det fint neste dag. Går jeg på tur på fjellet, drar på byen med venner, eller prøver å trene, så er jeg kaos dagen etterpå.

Feels like I'm going insane again..