Hei,

Jeg har symptomer på både stress/utbrenthet og depresjon.. men også på lavt Stoffskifte!

Jeg er kvinne, 35 år, har to barn, var i full jobb inntill Mai i fjor, sykmeldt siden da. Jeg er slank.

Jeg orker nesten ikke gå inn i en klesbutikk, får så lett hodepine og blir veldig sliten. En liten sykkeltur eller henting i barnehagen gjør at jeg må hvile. når jeg er hjemme på dagene gjør jeg litt husarbeid og vasker klær.. Og ellers minst mulig. Prøver å gå en liten tur hver dag, men blir d for langt kan jeg bli helt utslitt hele neste dag. veldig trøtt er jeg også.. Og har sovet dårlig over lang tid.

Har fått prøve Levaxin 50 mg, og tatt det ca en måned nå, hver morgen. den siste uken har jeg ( på eget initiativ) økt til 2 tabletter hver morgen, altså 100 mg. Og jeg SYNES at jeg har det litt bedre nå!?! orker litt mer, ikke så trøtt om morgene. Har ikke tatt blodprøver etter at jeg begynte på levaxin, men i september var dette svarene mine:

Jern/ S- Ferri: 11 ( 10-167) (har begynt på noen milde jerntabletter nå.. )
S-ft4: 14 og 16 ( to prøver) ref. Verdi12-22
S-tsh: 2,17 og 1,94 ( Ref verdi 0, 27- 4,20)

kolesterolverdiene har gått litt opp siste året.

kan noen si meg om jeg kanskje profitterer på medisin? Blir spennende å ta nye prøver.. Men Når bør jeg merke bedring i formen om det ER stofskiftet mitt det er noe galt med? har ikke fått hjertebank av 100 mg pr dag..

A