Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Threaded View
-
19-02-12, 14:13 #19
Sv: Hashimoto's siden 2003
Jeg nøjes lige med den her Sharon:
Jeg tænker, at vi kan blive for "medicin-forskrækkede" - at det gælder om at bruge den rigtigt i en holistisk/integrativ sammenhæng.Ja, men det må da også være muligt at finde en privat læge, der vil udskrive Diflucan, hvis det er nødvendigt - eller? Jeg læste i første omgang hos Teitelbaum, at det var et must med Diflucan ved svær svampeinfektion - og nu også hos Lydeking - men jeg skal lige 'forlige' mig med det, da jeg ellers er blevet overbevist om, at antibiotika er noget, jeg bør undgå - så vidt det er muligt. Men man skal måske betragte det sådan, at Diflucanen renser ud - og så må man opbygge tarmfloraen igen bagefter...
Hvis man f.eks. har en alvorlig systemisk parasitinfektion som boreliose eller malaria, kommer man kun et lille stykke ad vejen med urter og diæt, der renser og heler tarmene, og hvis man har en alvorlig systemisk svampeinfektion, vil man også kun komme et lille stykke ad vejen med diæt og urter. Kroppen vil fortsat lide og immunforsvaret vil bruge enorme ressourcer på at nedkæmpe "banditterne", mens de fortsat producerer toxiner i massevis, der gør os yderligere syge.
Men hvis man så ikke eliminerer forudsætningerne for f.eks. overvækst af svampe, risikerer man jo nærmest, at man kun får bivirkninger ud af det.
Hvis man ikke styrker immunforsvaret, kan man nærmest være lige vidt og kun få bivirkningerne ud af det.
Hvis man ikke sørger for at erstatte det, der mangler i form af venlige bakterier og enzymer, er man nærmest lige vidt.
Hvis man ikke gør noget for at hele tarmslimhinden, vil man fortsat udsætte sig for de skader det volder på bl.a. immunforsvaret, at den er "hullet". Så bliver det svækket og sygdomsfremkaldende bakterier, parasitter og parasitter får endnu bedre vækstbetingelser.
Osv.!
Vi lider allerede - så hvorfor lide unødigt i årevis og udsætte kroppen for alle disse belastninger, hvis vi har en "hammer" til rådig og på den måde kan frigøre en enorm mængde ressourcer til selvhelbredelse?
Jeg ved rent faktisk ikke, om Bruce Kyle bruger Diflucan - men det burde være muligt at få adgang til det ja...
Mht. antibiotika:
Det er jo korrekt, at antibiotika slår både de sygdomsfremkaldende bakterier og de (livs-) nødvendige venlige bakterier ihjel. Overdreven/forkert brug giver derfor særdeles gode betingelser for overvækst af bl.a. svampe og fjentlige bakterier i tarmene, og det kan have enorme konsekvenser for vores helbred.
I en holistisk sammenhæng bruges derfor i træthedssygdom f.eks. rejseantibiotika i større doser og i længere tid end normalt for at "rydde tarmen" (denne form for antibiotika bliver der), og efterfølgende "bombes den så til" med store mængder probiotika, immunforsvaret styrkes og der tilføres nutrienter, der kan bidrage til at hele slimhinden.
Og er er man nødt til at bruge antibiotika til andre ting, må man forebygge ved at bruge probiotica og urter, der hæmmer svampe og skadelige bakterier.
Jeg burde nok have haft denne form for antibiotika! Bakteriel overvækst (SIBO) er ifølge testning et langt større problem for mig end candida. Nu er det imidlertid blevet langt bedre, pga. alle de ting jeg gør.
Jeg er meget spændt på, hvad Eva Lydeking har at sige om din situation, og hvilken oplevelse, du får ved konsultationen
Her to artikler om utæt tarm/leaky gut af hhv. Teitelbaum og Carsten Vagn-Hansen:
Leaky Gut Documented in Fibromyalgia
Utæt tarm – leaky gut
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker