Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Det høres ut til at legen din foreløpig ikke er helt sikker på at det er lavt stoffskifte du har, og har gitt deg en prøvebehandling med lav startdose. Symptomene dine, og familiehistorien, tilsier at det kan være det som plager deg. Når du har en mor med stoffskiftesykdom, er det større sjanse for at du får det selv - dette er en arvelig tilstand. Dvs du arver en disposisjon for sykdommen, og så kan det f.eks utløses ved stressende hendelser, eller stress over tid.

Du har nok ikke den autoimmune varianten av lavt stoffskifte (hashimoto's) som er den mest vanlige, ettersom din Anti-TPO er lav. FT3 er også lav, og kan være årsak til at du har symptomer. Viser det seg at det er stoffskiftet ditt som krangler, er målet med behandlingen at TSH skal ned til mellom 0,5 og 1,5, og T3 og T4 gjerne i øvre del av referanseområdet. Du har ikke tatt D-vitamin, ferritin og B12-prøver?
Ja, det ble tatt disse andre prøvene og, de var visst helt fine.

Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Du har fått en veldig lav startdose, men gi det tid. Det er nok viktig at du følger godt med på om det kommer noen forandring i symptomene dine, skriv gjerne ned! Og ikke gå med på å avslutte behandlingen før du har kommet opp til litt høyere dose, hvor det er mer sannsynlig at det får noen effekt på hvordan du føler deg. Følg med på om blodprøveverdiene dine går i riktig retning etter at du startet med medisiner; dvs TSH skal ned og T3 og T4 skal opp.

Vil ellers bare anbefale deg å "lese deg opp" på stoffskifte, det har hjulpet meg masse å forstå mer av hva som skjer, for å kunne stille de rette spørsmålene til legen.

Jeg ønsker deg lykke til!
Takk! Skal skrive ned dato og hvert minste lille tegn til forandring.
Tålmodighet er tydeligvis tingen her. Og legen sa som du antyder, at hun ikke var sikker på om det var lavt stoffskifte jeg hadde. "Vi prøver oss frem" sa hun. Men jeg har slitt med dette siden fødselen, så jeg er så himmelstormende drittlei av å gå rundt sånn. Så et halvt år virker helt uoverkommelig. Men, tiden går som regel fortere enn man tror

Takk for hjelpen!