Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Og jeg sto der. Og følte meg så hudløs. Det var som en lærer, en mamma eller en tante Sofie sto der og kjeftet på meg og anklaget meg.

Jeg vet at det offentlige må spare penger. Og at vi ikke skal misbruke det vi får på blå resept. Og at alle i den kjeden, legen, apotekeren og alle andre, skal si ting dersom det er forhold å reagere på.

Så er det er noe med måten det undres, lures og spørres på. Det er så mange måter å si ting på, tenker jeg her jeg sitter, og fortsatt kjenner en flik av den hudløsheten hun ga meg med måten hun var på.

Jeg skal i allefall få øyelegen til å skrive en resept neste gang som ikke levner tvil om at jeg må bruke dråpene mye og ofte
Hei Vigdis

Utrolig hvor frekk noen kan være i sin tjeneste. Hvis "tante Sofie" syntes du brukte altfor mye medisin, trengte hun ihvertfall ikke krangle med deg - pasienten når du står der med resepten.
Det er forferdelig ubehagelig å MÅTTE stå å forsvare seg offentlig - på et apotek av alle steder, når du faktisk har fått en resept av legen om bruk av medisinen!!!

Eller forventer apotekere at øyelegen f.eks skriver hundre dråper daglig i hvert øye, slik at det ikke levner tvil??

Tante Sofie - av Thorbjørn Egner