Hei Luuna. Først har jeg lyst til å takke deg, du skriver varmt og nært om slik du opplever tilværelsen din. Hva du orker, og hva du lengter detter å orke. Takk for at du deler

Så kan jeg si at jeg opplever at jeg i de snart tre år jeg har brukt thyroid, at immunforsvaret mitt er mye bedre. Hva det skyldes, er ikke godt å si, for det er jo så mange ting som er lagt til og trukket fra! Så det forbedrede immunforsvaret mitt kan være thyroid, pluss noe, og minus noe annet, ikke sant?

En av de tingene jeg merker når jeg går på for lav dose thyroid, er at jeg har en gjentagende følelse av å bli syk, eller være på vei til å bli syk. Altså forkjølet, eller litt astmatisk, litt tett i halsen, en ubehagsfølelse. Jeg kan ha en opplevelse av en lett verking i kroppen, ømhet i muskulatur, frossen, iskalde hender og føtter og en generell kuldefølelse som ikke stemmer med påkledningen til dem som er rundt meg. Når jeg bruker thyroid i riktig dosering er denne følelsen borte. (Dette, denne opplevelsen av å være syk uten å være det var ofte grunnfølelsen jeg hadde da jeg gikk på Levaxin, jeg antar at det hadde noe med at jeg antagelig konverterte T4 til T3 veldig dårlig.

For en del år tilbake opplevde jeg at jeg år etter år hadde lungebetennelser, mycoplasma i lungene, bronkitt, ørebetennelser etc stadig vekk. Det verste året hadde jeg sju-åtte slike episoder med etterfølgende antibiotika, jeg følte meg som om jeg var nitti år. Jeg har hatt bronkitt en gang de siste tre årene, jeg har astma og er vel et lett offer for luftveisinfeksjoner! Ellers har jeg stort sett vært frisk. Jeg har helt klart færre forkjølelser nå enn hva jeg hadde før. Jeg har vel hatt en bagatell av en fokjølelse som varte i tre dager dette siste året.

Men samtidig opplever jeg at jeg er ikke hundre prosent tilbake i full vigør. Det mangler endel. Men mye har kommet på plass. Hva det er som gjør at jeg ennå ikke opplever at jeg kan jobbe hundre prosent dag etter dag, vet jeg ikke. Jeg håper legen og jeg kan finne ut av dette. Kanskje må jeg ta tiden til hjelp, kanskje må jeg akseptere at jeg er her jeg er for fremtiden også. Men det er jo snakk om området mellom 70 - 100 % Luuna. Så jeg er jo tross alt i en privilgert situasjon