Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
Tråd: Norge i stor smør-panik
Threaded View
-
05-12-11, 23:47 #1
Norge i stor smør-panik
Iflg. epn.dk er de høje norske "overproduktionsafgifter" årsagen til smørmangel, og de høje importafgifter er årsagen til at Norge kan ikke få forsyninger af smør (eller andet) fra udlandet, herunder andre nordiske lande, selv om "de norske myndigheder har ifølge B.T. nu nedsat den skyhøje toldsats på området fra over 25 norske kroner til nu kun 4 kroner pr. kilo smør, så strømmen af udenlandske produkter kan vokse og komme nordmændene i møde."
Arla i Danmark svarer, at den kan ikke "hjælpe Norge ud af smørkrisen, fordi toldnedsættelsen givetvis kun vil gælde midlertidigt", og at dømme efter yderligere kommentarer, betragtes Norge på dette punkt, som noget "isolationistisk". Arla mener ikke, at det er bæredygtigt, først at oprette en ny organisation for eksport af smør til Norge, for at skulle pille den ned igen, efter kun 3 uger. Man opfordrer Norge til at gøre op med sig selv, om man vil eller ikke vil handle med andre lande.
Epn.dk skriver også, at selv om de skyhøje afgifter på "overproduktion" er nu blevet sat (midlertidigt) ned, nytter det ikke stort fordi: "mange bønder oplyser nemlig, at de allerede har slagtet køerne og ikke har mulighed for at levere mere mælk."
Her i Danmark drukner vi i smør, og det samme i Sverige - efter hvad jeg så sidst jeg var på indkøb der. Men det hjælper ikke de norske der bor langt inde i landet... og Jul er jo lige om hjørnet.
Her er artiklen Norge i stor smør-panik• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Erstatning til smør, margarin og olje.
Av maika i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 06-11-10, 17:33 -
Lægeordineret frygt og panik!
Av Anisa i forumet MedisinalindustriSvar: 0Siste melding: 02-08-10, 12:46 -
Lægeordineret frygt og panik!
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 0Siste melding: 02-08-10, 12:46 -
Smør med.... soya??
Av Anisa i forumet Helbred og kostholdSvar: 8Siste melding: 19-07-10, 18:02 -
Stor GI-tabell
Av Mod i forumet Lavkarbo & LCHF (Low Carbs High Fat)Svar: 0Siste melding: 18-08-09, 21:30

Svar med sitat
Bokmerker