Viser søkeresultater 1 til 10 av 49
Tråd: Depresjon eller?
Threaded View
-
15-11-11, 17:18 #1
Depresjon eller?
Hei

Jeg har noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med
Først litt historie.
Jeg har hatt to fødselsdepresjoner. Har fire barn, men det skjedde kun etter jentene mine. Ved det siste svangerskapet fikk jeg antidep. Sluttet med medisiner etter 11 mnd. Var da helt "fin" igjen. Jeg har opp gjennom årene hatt mye hjertebank. Veldig ubehagelig når det skjer. Arytmia, kalte legen det. Alle blodprøver var normale.
I vår ble jeg dårlig igjen. "dirrer" eller stresset innvendig, nedstemt, utrolig sliten, var for lyder, aldri uthvilt og kan sove døgnet rundt om jeg får lov. Det verste er hukommelsen min. Jeg husker ingenting!!! Ikke klarer jeg å konsentrere meg og henger ikke med i samtaler. Normale blodprøver. Ble satt på antidep igjen, men det har ikke noe effekt. Selv om jeg går på høyeste tilrådelige dose. Har nå også skiftet type, uten at dette hjelper. Ble etterhvert sykemeldt. Så for noen mnd siden begynte det å bli et "ubehag" i halsen. Etterhvert har dette blitt værre. Begynner å bli vanskelig å svelge og har fått hesere stemme. Sa ifra til fastlegen som sa hun skulle sende henvisning til ultralyd, men siden blodprøvene var fine, mente hun at det ikke var noe. Forrige torsdag var jeg på ultralyd, og der ble det funnet MANGE væskefylte Strumacyster i skjoldbruskkjertelen.
Kan alt dette ha en sammenheng selv om blodprøvene er fine? Jeg skal ta nye blodprøver nå. jeg kan se på skjemaet at jeg skal ta; PT4, TSH og TPO-a.o. I tillegg til dette tas kalsium, jern, ferritin, TIBC og B12. Er det noe mer jeg burde ta?
Det bør nevnes at jeg holder på å besvime når jeg reiser meg, og uansett hvor mye jern jeg tar (hver dag) er nivået mellom 11 -13. Så hver gang får jeg beskjed om å ta jern, noe jeg også gjør. Høyeste anbefalte dose fra apoteket for noen med sterk jernmangel.
Må dette opereres eller kan medisiner fjerne disse cystene? Er cyster det samme som knuter? Jeg synes dette er vanskelig... Kan noen forklare meg litt og gi meg råd?
Mvh Vinter
Lignende tråder
-
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 109Siste melding: 29-11-11, 01:35 -
Hypotyreose eller depresjon?
Av roser i forumet PresentasjonerSvar: 15Siste melding: 29-01-11, 14:30 -
Lavt stoffskifte, Borrelia, eller kanskje depresjon?
Av Stavanger i forumet Lavt stoffskifte av BorrelioseSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:51 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14

Svar med sitat

Bokmerker