Viser søkeresultater 1 til 10 av 278
Threaded View
-
20-06-05, 14:57 #11
Tusen takk for svar. Du spør om legen senket dosen med levaxin når TSH ble lav, uten å ta hensyn til mine symptomer. Til det er svaret et rungende JA. Da var TSH 0,01, T3 6,9 og T4 22. Tok bort en tablett pr uke. Gikk da på 100mg (ug?) pr dag, slik at jeg senket fra 700mg pr uke til 600mg. Etter 2 mndr ble T4 til 13 og T3 til 3,9. Ser nå når jeg studerer at TSH da gikk opp til 0,19. Jeg synes det endret seg dramatisk på så kort tid, men det kan kanskje svinge slik?
Jeg øket dosen igjen til 700mg pr uke etter legens råd, men på eget initiativ har jeg gått opp til 1000mg siste uke. Har ikke hjertebank og da kan det vel ikke være så farlig? Tar sjansen. Følte at legens råd var ren gjetting uansett. Jeg orker ikke ligge så langt nede. Tror jeg da er sykere. Kanskje innbilning??
Likevel føler jeg ikke så stor forskjell i hvordan jeg har det. Jeg har masse kroppsverk uansett. Startet fra dag 1 med levaxin. Denne kan jeg leve med om jeg må, men jeg takler IKKE mer vektøkning. Jeg trener til jeg stuper om nødvendig. Heldigvis har jeg ork til det.
Når jeg leste boken av Audhild Løhre så kjente jeg meg selv igjen i masse. Har ikke hatt denne trettheten, men har trodd jeg var lat fordi det var så mye jeg ikke orket. Har ikke pyntet til jul på flere år. Ikke juletre f.eks. Har ikke baket eller laget mat på like mange år, bare det som får plass i mikroen og tar 5 min. Har vurdert hushjelp i lang tid, men har tenkt at det må jeg da orke (alene med en sønn på 25 år i kjelleren). Ingen roter, men for et prosjekt!!
Så var det jobben. Vi hatt noe omorganisering for snart 3 år siden så jeg trodde at alt dette rotet i hodet kom av at jeg ikke taklet stresset. Var forundret over at jeg kunne lese det samme om og om igjen uten å skjønne noenting. Jeg skulle skrive ting og tang, og det ble bare tull og jeg brukte altfor lang tid på alt. Så følte jeg at ansiktet var en stiv maske. Hadde to teorier: enten stråling fra pc eller sminke/krem. Har søvnproblemer og får medisin for dette, men plutselig kræsjet jeg helt og ble sykmeldt. Har 1/2 uførepensjon fra før. Og nå vil jeg søke om 100%. Jeg er så trett og lei.
Dette ble mye syting, men det er godt å få gjøre det i dette forumet da jeg føler det er vanskelig for andre å forstå. Ja - jeg mister også alt mulig på gulvet og jeg skjelver en del (ikke hele tiden). Huff dette ble mye.
Takk til dere alle som lytter og forstår
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
Lignende tråder
-
Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist der
Av Halla i forumet Lavt stoffskifteSvar: 57Siste melding: 14-06-15, 14:49 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
UTEN DUSJ
Av cathrin i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 0Siste melding: 23-03-07, 22:37 -
Hva betyr det å ha blokkerende antistoff? (hypothyreose)
Av maximus i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 9Siste melding: 12-03-07, 20:24 -
brun uten sol
Av Feiga i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-05-05, 19:01

Svar med sitat

Bokmerker