Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
Det kan du spørre om....... Det er i allefall ikke best å ta D2! Jeg ville anbefalt deg å ikke ta D2, da det er lettere å få overdosering av det enn D3.
D3 kan du kjøpe reseptfritt på iHerb.com. 1 års forbruk av 25 mcg daglig koster 50 kroner. DET er billig det.

Litt avhengig av absorpsjon i magen, så vil jeg si at 5000 iu/ie, eller 125 mcg D3 daglig holder for å få opp verdien ganske raskt. Min lå på 20, nå ligger den på 125 nmol/L som er minstegrensen mot kreft bla.

"Recent evidence reveals beneficial effects of vitamin D at serum levels around 125 nmol/L or higher - effects not seen at levels below 120 nmol/L, indicating a need for upward revision of the deficiency reference threshold."

Fra: www.vitamindcouncil.com - Les gjennom denne siden! Her står alt du trenger å vite om D3!

Mvh.
Thomas
Finnes D3 å få kjøpt i Norge?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Pluto, du må oppdra legen din! D2 er skadelig i større konsentrasjoner. Ikke ta den før du har lest grundig om dette. Kjøp heller D3 Og gå tilbake til legen din og fortell at han/hun ikke er oppdatert
På vilken måte er det skadelig? Det er litt rart at endokrinologer skriver ut "skadelige" vitamindoser?

Vel, jeg kan ikke helt se for meg at jeg skal kunne "belære" endokrinologene på Oslo Universitetssykehus, avd Aker.