Hei og godt nytt år alle sammen!

Nytt år og nye muligheter, må man vel si!

Etter å ha lest Vigdis' beretning, har jeg kommet til at jeg nok også bytter lege for å få nye innspill og en opprydning i hormonene. Blir i løpet av vinteren, tenker jeg. Takk, Vigdis! Synes også det med tarmskylling er interessant, og også høydose pregnenolone over en viss periode.

Jeg har ikke vært her på noen uker (får av og til "overdose sykdom" og trenger time out fra sykdom og alt som minner om det).

Kan melde om bedring her. Synes jeg har kommet meg betraktelig de siste ukene. Fremdeles har jeg gode og dårlige dager, men jeg er generelt på et mye høyere nivå. De dårlige dagene henger i stor grad sammen med pms og eggløsning. Har resept på cerazette som jeg starter med neste uke. Håper det kan hjelpe.

Ellers er jeg igang med ny candida-kur. Kombi av floconazol, sporanox og nystatin. Forrige gang jeg tok kur merket jeg bedring med det samme. Denne gangen merker jeg ikke noe. Det betyr jo ikke nødvendigvis at jeg ikke har candida...

Etter jeg gikk ned på hc (ca 10 mg) har jeg gått litt opp igjen. Kroppen min reagerer litt annerledes på hc-mangel nå enn tidligere. Før ble jeg veldig dårlig, skjelven, kvalm, svimmel og uvel om jeg ikke fikk dosen. Nå er symptomene mer diskret og det tok noen uker før jeg klarte å tolke dette.

Jeg har dager da jeg føler meg riktig så bra. Hodet er på plass, jeg har energi, tiltakslyst og engasjement og humør. Andre dager er har jeg bare lyst til å sove og med teflonminne. Søvnen er fremdeles ganske dårlig. Men er generelt bedre enn før.

Thyroiddosen min er 240. Gikk ned fra 250 og hadde planer om å gå enda mer ned, men jeg føler at jeg trenger denne dosen. Ser at Vigdis' lege mener det kan handle om opptaksproblemer og at dosen i seg selv kan være for høy. Tenker at det kan gjelde for meg også. Også med tanke på hc og annet...

Ønsker alle god helse i 2011!

God klem til alle fra meg