Stoffskiftet påvirker yteevnen under trening - helt sikkert.
Både for høyt og for lavt stoffskifte vil sette ned yteevnen.

Før jeg fikk diagnose merka jeg stor ustabilitet. Jeg var med i en sykkelgruppe og måtte noen ganger bare ligge bak - orket ikke dra. Noen dager gikk det bra. Så ble jeg skikkelig støl sønn helt uten grunn, og etterhvert så orke jeg ikke lange turer. Så måtte jeg kutte ned på treninga for jeg kom i husbyggerfasen. Etter det kolapsa jeg helt. Enda gikk det mange år før man fant ut at man skulle behandle. Jeg har sett journalen fra den tia, og TSH lå rundt 5 .......

Hvis de bestemmer seg for behandlingslinjen tror at du ma ta alt i riktig rekkefølge - først må du finne ut om thyroxinkilden du bruker tåler så høy dose som er nødvendig for at du skal få igjen ditt gamle jeg - så du kan trene noen harde økter innimellom.
Og innimellom vil du bli treningsmotivert - da er det såklart bare å trene.

En faktor vi også må være obs på er overtreningseffekten, som vi oppnår lettere.
Vi kommer heller aldri inn i et strukturert program - vi klarer ikke følge det fordi vi må ta en ekstra dag pause sånn helt uten en forklarlig grunn.
Men vi kan følge hovedprinsippet å ta mange rolige økter og en og annen hard innimellom greier vi.

Til siste avsnittet, så "alle mennesker" ? Vel, vi er forskjellige da. Noen blir varme, andre ikke.......
"Varme på føttene" som du sier er en subjektiv opplevelse. Våre følelser lurer oss til å tro at vi fryser, men vi kan faktisk ha feber.
Vil du vite noe sikkert om kroppstemp som er relatert til stoffskiftet bør du måle om morgenen før du står opp.