Oppstart på Levaxin oppleves nok veldig forskjellig, og jeg har nok ingen vidunderoppskrift. Det kan være riktig å starte lavt, som du jo har gjort, men jeg tror det er viktig å øke når kroppen trenger mer. Gjør men ikke det kan man lett feiltolke de nye symptomene som oppstår og feks. tro at dette er symptomer på for høy dose.

En må ofte gå mange runder med seg selv å tenke gjennom situasjonen. Feks. : Kan en dose på 25µg skape overdosesymptomer ? Og der vil jeg jo tippe nei da .......
Det er nok slik at doseendringer krever en viss tilpassingstid, og i den tiden opplever man masse symptomer som er umulige å tolke.

Den dosen som er nødvendig er vanskelig å tippe før kjertelen blir helt uproduktiv. Symptomene er også vanskelige å tolke.

Det er mye som tyder på at når man begynner med Levaxin vil en eventuell restproduksjon i kjertelen etterhvert forsvinne. Dette fordi at en liten Levaxindose oppfattes som større enn den er og det blir da ikke produsert nok av styringshormonet TSH.

Hvis det nå er helt sikkert at du mister kjertelproduksjonen (pos. anti-TPO) og du skal på Levaxin så kan det være at du må holde ut noen symptomer en stund for å få det bedre.
vi er forskjellige, andre slipper billigere.......