Viser søkeresultater 1 til 10 av 354
Threaded View
-
23-05-09, 14:14 #10
Sv: Binyretretthet - behandling?
I litt over en uke nå har jeg smurt meg med hydrokortsonkrem. De første dagene, ca 1 cm krem en gang om dagen, deretter jeg økte jeg til ca 1/2 cm krem som jeg smører på tre ganger daglig. Doseringen er egentlig min egen uten råd fra andre. Jeg tenkte at det skader vel ikke å prøve litt.
Men de siste fire dagene har jeg faktisk blitt merkbart bedre. Jeg tåler uro, forstyrrelser og stress bedre. Jeg klarer å holde ut en halvtime lenger på jobb før jeg blir sliten (jobber kun noen få tmer hver dag), jeg er merkbart mindre svimmel, bedre konsentrert og diarren er helt borte. På kveldstid etter jobb har jeg klart å gjøre husarbeid, og det er lenge siden sist. Jeg er forbløffet og vet ikke helt hva jeg skal tro. Det kan jo være tilfeldig, det har jo svingt en del for meg de siste månedene. Placebo, vil jeg ikke si at det er, for jeg forventet ingen effekt, tenkte at "det må vel kraftigere lut til enn litt krem noen ganger om dagen".
Jeg har også kuttet ut koffein, alkohol og sukker (i den grad det er mulig). Men mitt kosthold har vel egentlig vært rimelig bra i forhold til binyretrehhet fra før, tror jeg. Snakka med legen i går, jeg skal teste cortisol til uka, da dropper jeg kremen døgnet i forveien.
Nå sitter jeg å venter på at min lakrisrot-te brygges. Prøver å leve et binyregunstig liv til fulle.
Så vil tiden vise om dette er et blaff eller om kortison kan bidra til å hjelpe meg på beina igjen.
Lignende tråder
-
Hashimotos og Erfa Thyroid
Av Freya i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 19-10-11, 11:36 -
Jeg har sat mig for at jeg vil i behandling med Armour Thyroid.
Av arenys i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 15Siste melding: 21-03-11, 16:59 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Info til lege om behandling av Hashimotos?
Av Rufus i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 2Siste melding: 09-11-10, 17:47 -
Erfa Thyroid/Hydrokortison i Danmark
Av Gekko i forumet "Naturlig" Thyroid til danskereSvar: 3Siste melding: 15-04-10, 22:09

Svar med sitat

Bokmerker