Jeg er astmatiker, men har det greitt under kontroll med kortison-medisiner, har diabetes 1, men er uten insulin etter å ha gått over på lavkarbo og jeg har hypothyrose og går på 100 mg levaksin / dag.
Har i det siste begynt å svette enormt, fått skallebank og periodevis skikkelig hjertebank, press over brystet (ikke astma-tett) og en irriterende prikking under fotsåle og inni hendene.
Jeg bestilte tid til i morgen for å få tatt blodprøver, men så vidt jeg vet er det bare TSH og FT4 de tar blodprøver av. Det er iallefall bare de resultatene jeg har fått. Siste blodprøve ble tatt i begynnelsen av februar TSH 3,1 og T4 21,6.
I november ble det konstantert at jeg har begynt å utvikle struma og levaksindosen ble økt umiddelbart fra 450 til 700 mg i uka.
Sykehuset vil ha TSH ned mot 1,5, men legen min mener vi kan vente, ta nye blodprøver om en stund og vurdere "for resultatene mine er i grunnen fine".
Problemet er at jeg ikke føler meg fin, og nå når alle disse nye tingene dukker opp, trives kroppen min iallefall ikke.
Jeg har gått sykemeldt /arbeidsavklaring siden september 2008 og er rimelig slakk i fisken....
Noen tips til blodprøver jeg bør be om som kan vise at medisindosen bør økes?
Bør jeg ta noen ekstra vitaminer av noe slag. Legen sier bare at alle prøvene mine er fine.
Pr i dag tar jeg trantilskudd, spiser variert med masse forskjellige grønnsaker, kjøtt, fisk, egg og fete meierivarer i kosten.