Viser søkeresultater 1 til 10 av 46
Threaded View
-
13-03-11, 14:53 #25
Sv: Tjernobyl. Radioaktivt atomnedfall og stoffskiftesykdommer
Mens det meste af verden følger eftervirkninger af tsunamien på den japanske befolkning, nævnes fare for nuklear forurening kun marginalt. Derimod russere er meget mere fokuserede på fare for spredning af nuklear nedfald over den ganske planet. Kan man være for fokuseret når man havde lignende erfaringer for 25 år siden?
"Mon situationen ved Fukushima anlægget kan tåle sammenligning med Tjernobyl-eksplosion - der dengang var verdens største nuklear katastrofe. Det skete for 25 år siden i Ukraine, men virkningerne af forureningen er stadig mærkes i dag."

Ved ikke hvor man kan få jod-tabletter, men danskerne kan bede deres læge om en magistrel recept på "kaliumiodit Lugol's opløsning" og sende recepten til Glostrup Apotek. Hvor mange dråber af "Lugol'" skal indtages i vand ved behov for hurtig forebyggelse ved fare for evt. nedfald fra Fukushima - må apoteket kunne oplyse om.
Det skriver jeg fordi jeg kan se "trængslen" om denne tråd på "Who is online". Der må være masser af mennesker, der pt gør sig sine tanker, da vores medier prioriterer reportager af tsunami-effekten på Japan mere end situationen på Fukushima Daiichi kraftværket.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Radioaktivt jod eller operasjon?
Av hilde i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 5Siste melding: 09-05-09, 22:19 -
de forsker på virus og stoffskiftesykdommer
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 07-03-09, 20:30 -
Behandling med radioaktivt jod
Av LeneN i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 2Siste melding: 14-08-07, 19:14 -
Barn av foreldre med stoffskiftesykdommer
Av baremei i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 0Siste melding: 21-06-05, 09:12

Svar med sitat

Bokmerker