Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Vet jo at brød er forbudt for oss. Har jo fått mange gode forslag i de andre trådene, til å lage sunn og god mat. Men synes ikke lavkarbo brød er godt...
Har prøvd å bake brød selv, men de samme kroppslige plagene kommer også fram ved inntak dette brødet og.

Uansett brødtype, så får jeg følgende symptomer/plager:

• Frysing og skjelving over hele kroppen
  • Blir trøtt
  • Irritabel, blir fort sint og urolig
  • Voldsom kløe på nesen, må klø meg til jeg begynner å blø på nesen, eller rett før
  • Hodeverk
  • Vanskelig med å fokusere med øynene, alt blir tåkete

Tåler jeg ikke brød? Får nesten de samme plagene når jeg f.eks. lager havregrøt med epler i. Hva er det som egentlig skjer i kroppen min, når disse plagene kommer? Prøver å spise egg, men blir ikke helt god i magen eller kroppen etter på.

Har blitt vanskeligere å handle på butikken nå. De har nå mindre av de matvarene jeg ønsker å bruke. Matvarene som de har, er blitt mye dårligere nå. Avocadoen feks tåler ikke å ligge en dag lengre, pluss at de er brune og stygge inne i, selv om de er harde utenpå. Butikken her, har nå for det meste matvarer som er fy. De har lite matvarer for allergikere, det de har, er som regel soya produkter, eller rismelk. Noe som ikke er godt!

Nei, jeg vet ikke lengre hva jeg skal putte i meg, for å bli mett.

Er det andre som må spise masse for å bli mett? Nytter ikke med en eller to porsjoner for meg. Det blir gjerne 3-4-5 porsjoner. Blir jo aldri mett!

Rart!
Kære Helgemann

Jeg har det på samme måde som dig, jeg bliver også rigtig skidt når jeg spiser alt slags korn.

Du skriver at du har svært ved at blive mæt, spiser du godt med protein og fedtstoffer?

Da jeg havde candida kunne jeg ikke blive mæt i maven, nærmest lige meget hvor meget jeg spiste... Kan det måske være en mulig grund hos dig?