Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Kan noen hjelpe meg?
Threaded View
-
06-02-11, 19:04 #1
Kan noen hjelpe meg?
Dette er, etter som jeg har forstått, et forum også for pårørende og personer som søker kunnskap. Da tar jeg sjansen på noen spørsmål selv om det dreier seg om min hund!
Min vakre kinesiske nakenhund har vært syk en måneds tid, er svak og har problemer med å bevege seg ordentlig. Har mistet synlig mye muskulatur de siste 3 ukene. Trøtt og giddeløs, virker lei seg. Han er 5 år gammel og har hatt mange slike perioder med smerter i kroppen. Han hadde flere prolaps for 3 år siden, men i ettertid har det bare vært litt låsninger og ellers leddsmerter og muskelsmerter i perioder. Han har hatt pigmentforandringer, har fått dårligere og mindre pels, slet med spasmer i nakken i høst. Hatt litt utslett innimellom. Han er ofte kald i huden og ligger klistret inntil parafinovnen. Slike symptomer har hatt i 3-4 år, og når jeg har tatt det opp på veternærkontoret har det bare blitt bagatellisert, og jeg står der som et nek og føler meg stemplet som hysterisk.
Dog, slik han er nå med tap av muskelmasse og den ekstreme nedstemtheten, har han ikke vært før.
Han hadde også et merkelig anfall for 3 år siden, som jeg aldri fikk noen forklaring på. Oppkast, klarte ikke å stå på beina, hodet tikket fram og tilbake som om det gikk på batteri, og øynene flakket (nystagmus). Holdt på slik i flere timer! Ingen veterinær har noen forslag til hva det kunne være.
Han har nå vært hos kiropraktoren og fysioterapeuten sin flere ganger på nyåret, og ingen av de finner en årsak til den dårlige formen. Jeg satt på nettet og søkte litt for en tid tilbake og havnet stadig på hypothyreose-sider. Da jeg leste om symptomene (for hund) holdt jeg på å ramle ut av stolen!
Dagen etter var hunden min til grundig undersøkelse. Nevrologisk undersøkelse viste perfekte forhold. Blodprøver ble tatt, og på torsdag fikk jeg svar på disse. Stoffskiftet var lavt! Dog ble det komplisert, sa veterinæren, fordi TSH også var lavt, og ville utrede hunden min ytterligere.
Ellers hadde han 3+ på proteiner i urinen, litt lite blodplater og forhøyet ALP.
Jeg sitter her nå med en dirrende og svak hund som er helt på felgen og som ikke har fått medisiner pga. av den lave TSH'en. På fredag måtte jeg inn i med hunden igjen fordi han plutselig fikk en hevelse på siden av neseryggen. Veterinæren mumlet om tannrotbetennelse.
Jeg tror ikke det er det selv, for jeg kjenner hevelsen i huden når jeg kjører fingeren oppunder leppen og klemmer med tommelen på utsiden.
Jeg skjønner ikke dette med at han ikke får thyoksin-tilskudd fordi TSH er lavt. Hadde den vært høy, som ved "klassisk" hypothyreose, så hadde han fått, fikk jeg inntrykk av. Uansett hvordan man vender og vrir på det, så er stoffskiftet lavt og hunden er i elendig form! Eller?
Han skal tilbake til veterinæren på tirsdag for en Cushing-test. Greit nok at de vil utrede for eventuelt bakenforliggende sykdom, men de forsvinner da ikke selv om han får litt thyroksin, skulle jeg tro. Føler for kreve at behandling blir satt igang, eller så tar jeg hunden og alle papirene og søker hjelp annet steds.
Jeg blir skeptisk når veterinæren aldri har sett myksødem - kun lest om det.
Enda mer skeptisk når dette med lav TSH er SÅ spesielt at han står og klør seg i panna ...
Kan noen kloke hoder gi meg litt råd her, tro?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Kan noen hjelpe meg?
Av diamanten i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-03-09, 13:31 -
Noen som kan hjelpe??
Av Tinamina i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 25-09-08, 01:23 -
Blodprøvesvar, kan noen hjelpe meg?
Av Elma i forumet BlodprøverSvar: 2Siste melding: 01-11-07, 19:46 -
Noen som kan hjelpe?
Av stine i forumet Lavt stoffskifteSvar: 27Siste melding: 28-10-07, 19:36

Svar med sitat
Bokmerker