Nei, verden blir aldri ideell... Men det er ikke så vanskelig å få til å si fra slik til noen, man trenger bare litt øvelse i det. Eller bare litt fokus på å kjenne litt etter og prøve å være respektfull og ærlig. Som sagt, så er ikke jeg noen mester i dette, men det er veldig fokus på det i jobben min. Vi MÅ si "det", og vi SKAL kjenne etter. Derfor har jeg nok gjort det et antall ganger ja, og driver på fortsatt. Og det er vel derfor jeg er blitt så opptatt av det også...

Men det er en veldig ideell teori, men også veldig "riktig".. Dessverre får jeg vel si.

Og jeg vil aldri forvente at verden skal bli slik.. Men jeg irriterer meg stadig over helsepersonell som lar sitt eget indre drama gå ut over pasientene. Eller mennesker som aldri tar ansvar for å "ta fatt i seg selv", men lar eget drama få herje løs på uskyldige mennesker. Og det siste tar jeg meg stadig i dessverre, men jeg tar meg da i det i det minste.

Nå høres jeg veldig sær ut, og hovedtanken er jo bare litt enkelt sagt at hvis folk kunne se seg selv litt utenifra og tenke seg litt mere om så hadde det vært fint for oss alle.