Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
22-01-11, 11:00 #11
Sv: Trenger hjelp :o.
Nei, det er i hvert fall tull.
Ta med referanseverdiene (de som står med lavt og høyt tall) når du legger ut prøvesvarene, for ellers er det vanskelig å mene noe om verdiene. Det varierer ganske mye fra lab til lab. På den laben jeg bruker er lavere grense for TSH på 0,2. Med andre ord, TSH må ned omtrent dit før det er snakk om høyt stoffskifte.
T4 på 13-tallet virker ikke imponerende. Verdien tyder garantert ikke på hypertyreose.
Det er veldig individuelt hvor mye T4 man bør ha - jeg er i hvert fall kjempedårlig med så lavt tall. Umulig å si hvor mye du egentlig trenger, hvis du ikke har blodprøver fra den tiden du ennå var frisk.
Hvis du har hypotyreose, så er du veldig uheldig med det prøveresultatene. Det er mye lettere å få behandling for lavt T4 hvis TSH har steget over 4,0 eller 5,0 (men også det kan være vanskelig å få til ...).
Så da spørs det hva den siste prøven viser!
Lignende tråder
-
Prøvene er helt fine også er man likevel syk?
Av pling i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 147Siste melding: 16-05-12, 20:31 -
Kan jeg ha hatt el har lavt stoffskifte selv om det ikke synes godt på prøvene?
Av Aina i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 27Siste melding: 07-10-10, 21:15 -
fastlege sykemeldt- hva betyr prøvene mine?
Av an i forumet BlodprøverSvar: 8Siste melding: 22-06-08, 15:28 -
Disse prøvene - er helt grønn jeg
Av -diab- i forumet BlodprøverSvar: 22Siste melding: 29-08-07, 12:02 -
Huff så oppgitt man kan bli! Blodprøvene mine plutselig er fine
Av Anne Ma i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 38Siste melding: 21-06-07, 01:16

Svar med sitat
Bokmerker