Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
04-01-11, 16:10 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Smjg: nei ikke fått beskjed om glutamin eller tricycline. Glutamin har jeg spist før, uten at det opplevdes som noen stor forskjell.
Jeg er jo skeptiker. Jeg går helhjertet inn i dette. Men med stor tvil.
Det koster både skjorta og hatten dette her...
Men å leve der jeg levde i fjor, det orker jeg ikke.
Og jeg er fortsatt ikke frisk nok. Jeg har et håp om å bli enda bedre. Det er det jeg jobber med nå.
Noe interessant, legen på Heggeli sa da han så tallene fra spyttprøven: Du hadde jo nesten Addison. Mens eksperten fastlegen min ( fastlegen som var modig og ga meg medisiner til å begynne med) snakket med da jeg var veldig dårlig ifjor, var hånlig og snakket om selvmedisinering. Selvmedisinering sannsynligvis fordi jeg visste at ren hyrdokortison var svaret, og ikke den syntetisk de pleier å gi. Og dette diskuterte jeg med fastlegen. Endokrinologer liker kanskje ikke slikt som informerte pasienter?
Berit: ja, jeg har hatt en mage som har gasset seg kanskje to til trehundre ganger pr dag. En motor som putrer og går. Lite ok rent sosialt og på andre måter! Som tjueårng hadde jeg masse fæle magesmerter. Jeg antar at det handler om mye av det samme. Så nå forsøker jeg å rydde opp. Det å senke inntaket av karbohydrater har vel vært det mest vellykkede av alle de tingene jeg har forsøkt siste året! Fastlegene har gitt meg noen piller som de visstnok gir små barn med kolikk. Pluss en test som viser at jeg ikke har cøliaki. Hvor mye kan de om tarm? Hvor interessant er tarm for konvensjonelle leger når det ikke handler om kreft? jeg ser jo når jeg leser de som har ME at de blir merkbart bedre når de gjør mye av det jeg gjør nå med tarm, for eksempel her hos Maria. Derfor er jeg, som skeptiker, åpen og prøvende i dette her som omhandler tarm nå
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker