Sitat Opprinnelig skrevet av Siljenta Vis post
Med andre ord så er ikke Levaxin no tess? hva forno annet hormonpreparat er bedre da? Jeg starta også på 100mcg, derfor trodde jeg vel at man ville merke forskjellen raskere..
MEN; ett halvt år???
Når det gjelder virkningen i starten er det faktisk ingen forskjell på om du starter på 50 eller 100µg. Kroppen klarer uansett ikke å utnytte alt sammen.

Jeg startet på 50 og hadde synlig effekt på de symptomene som jeg hadde fått senest (ødem i ansiktet) etter bare noen dager. Så begynte medisinen langsomt å virke på symptomer jeg hadde fått tidligere, som søvnbehov, humør, osv. En må nok regne med 6-12 måneder før medisinen får full effekt, mente fastlegen min, og det tror jeg ikke er mye feil. Men det betyr jo ikke at en går et halvt år uten å kjenne noe som helst! Hvis du er så uheldig, da bør du undersøke andre medisiner. Men 16 dager er litt kort tid.

Og som de andre antyder, det er godt mulig dosen må skrus opp underveis, for 100µg er i underkant av det som er vanlig vedlikeholdsdose - så vær obs på om du begynner å få tilbake symptomer. De har en tendens til å komme snikende - i likhet med bedringen.