Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Å gi Jod til en sånn kjertel kan være det samme som å helle bensin på et bål.
Kan ikke lade være med at smile lidt her, n`Finn Der er jo ikke et eneste atom jod tilbage i disse remedier, så her kan man ikke betragte grundsstoffet jod som vi er vant til. Hvordan det fungerer under den homøopatiske vinkel, beskriver den danske læge og homøopat Gunner Ødum her (indlæg #2).

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Jeg kan ikke annet enn å anbefale deg en utredning hos spesialist. Enda - jeg vet jo at det også kan være for dårlig ........
Men de skal jo ha et visst ansvar for oss.
Det er jeg meget enig i - også i den grad! Det skal der ikke herske nogen tvivl om! Men når det kommer til stykket... har jeg (ikke mindst her på forummet, men også IRL) set så grove eksempler på både fastlægernes og speciallægernes "ansvar" - ikke mindst også over for gravide med hypothyreose - at det, i disse tilfælde, ville det have været langt bedre at komme hos en "klog kone", vil jeg driste mig til at sige! Så her kan vi ikke bare henvise til "fagkundskaben" fordi denne "fagkundskab" er ikke mere pålidelig end andre behandlere. Ikke hvis man anskuer det generelt. Det synes jeg ikke bør glemmes.

Sitat Opprinnelig skrevet av Lona Vis post
Istedet for å kalle han som behandler meg homøopat eller lege som han også er, kan jeg jo bruke navn - han heter J. Elmiger, og holder til utenfor Lausanne i Sveits.
Blot for at tilføje lidt objektiv information - ser det ud til, at den omtalte "J. Elmiger" er en medicinsk speciallæge og homøopat, og af omtaler at dømme - nyder han respekt indenfor komplementær medicin, hvor den praktiseres. Han har skrevet bøger "Rediscovering Real Medicine: The New Horizons of Homoeopathy" og The Treatment Of Auto-Immune Diseases, hvor der omtales bl.a. en behandlingsmetode han har udviklet: Sequential Therapy.

Personligt ville jeg foretrække at vi lod Lona opdatere sin historie i fred og ro, efterhånden som hendes behandling skrider frem - og se hvad det fører til. Lona er øjensynligt fast besluttet på at gå denne vejen, men jeg er også sikker på, at hun kun vil gøre det så længe hun selv mener, at denne behandling har en positiv effekt på hendes sygdom, fordi at dømme efter hundredsvis beretninger her på forummet - gør andre det samme i opposition til den ringe behandling de modtager hos deres skolemedicinske læger, hvor de bliver beordret f.eks. til reducering af medicindose pga. lavt TSH, eller hvor lægerne pr definition afviser "binyre-vinklen" der ødelægger den medicinske behandling af hypothyreose + vigtigst måske, hvor lægerne behandler alle former af hypothyreose, som det var en og samme sygdom, uden at skelne mellem den primære, sekundære eller tertiære type af hypothyreose, og uden at tilpasse behandlingen derefter.

Set i dette lys kan jeg ikke se at Lona ikke skulle have ret til at søge væk og mod noget andet, hun sætter sit lid til - præcis som nogle af os andre gjorde i sin tid, da vi valgte den udskældte og "farlig" selvbehandling, frem for håbløsheden.