Viser søkeresultater 1 til 10 av 58
Threaded View
-
17-11-10, 17:43 #19
Sv: Jeg har hypothyreose som nok er relatert til hjernen, uten at noe galt er påvist
Skal bare komme med tall fra kortisolprøvene som ble tatt - døgnurin og blod.
Kortisol døgnurin: det ble sagt i telefonen at resultatet var 31, og at det var normalt, da det skal være mindre enn 165. Men så sier ref.grensen på Aker at den er 45 - 242?? Ja, ikke vet jeg hva som er rett!
Kortisol i serum: Morgenprøve - 249 (ref. 138-690). Noe lavt, selv etter å ha stresset meg til sykehuset i morgentrafikken. For 2 år siden var den på 563, så den er mer enn halvert.
Kveldsprøve: 150 (ref. 0-255). Denne skal være mindre enn 50% lavere enn morgenverdien, men min er godt over halvparten.
Så var det ACTH: Morgenprøve - 1,9 (ref.1,1 - 10,2). Lavt i mine øyne.
Kveld: 2,2. Der står det ingen ref.verdi, men ser på lab.sidene at det skal være ca.50% av morgenverdi - ett sted står det halvparten eller to tredjedeler. Men min prøve er som dere ser høyere enn morgenprøven.
Og alle disse prøvene er altså "normale" i legens øyne. Ingen kommentar blir gitt på uregelmessighetene i følge laboratorienes referanseverdier. Nei vel - men hva gjør man så?? Har noen kommentarer til resultatene?
Jeg har nå en PLAN B, som det heter: har tenkt å komme meg ned til Oslo for å se om det der finnes noen vettige folk! Heldig er dere som bor på Østlandet, og slipper store reiseavstander i så måte.
Til gunnda: Jeg har ikke prøvd hydrocortisonkrem. Tenkte å få en ordentlig avklaring på kortisolnivået før jeg starter med noe. Forresten - vil det ikke gå med en gyselig mengde med krem i en slik testperiode? Og i tilfelle det virker, hvordan skal man overbevise legen om at man har rett? Når prøver allerede er tatt, og legen har bestemt at alt er ok, så vil man jo i såfall være like langt?
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 226Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
Anatomiske forandringer i hjernen
Av Hansen i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
Funker hjernen ?
Av Hansen i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 12Siste melding: 26-10-07, 10:48 -
glemsk mrav hjernen
Av skaye i forumet Hos legenSvar: 48Siste melding: 09-11-06, 21:44

Svar med sitat

Bokmerker