Sitat Opprinnelig skrevet av Inga Vis post
Jeg er tydeligvis fryktelig redd for å ødlegge mer enn det vil hjelpe meg, så derfor graver jeg litt til.

Det at jeg har anti tpo på <1300 kan det bety at min kjertel fremdeles lever og produserer litt selv? Da jeg har gått på levaxin i tre år med en dose på 100 mikrogram kan jeg regne med at denne kjertelen kan bli frisk igjen slik at jeg slipper tabletter?

Ved å øke dosen kan det føre til at jeg dreper min egen kjertel?
Din frykt er helt uberettiget.
Ingenting du gjør eller unnlater å gjøre vil redde kjertelen din. At du har høye antistoffer betyr ikke at kjertelen produserer. Selv har jeg etter 20 år med denne sykdommen høye antistoffer.

Ikke spekuler på antistoffene din eller hvorfor de er der eller hva du kan gjøre for å få dem bort. De er der, og har kommet for å bli. Det vil si at kjertelen før eller siden vil slutte å produsere. Du kan ikke basere medisineringen din på en eventuell restproduksjon som du ikke aner mengden av fra dag til dag og som ikke er målbar ut i fra den kunnskap som eksisterer i dag. Sats på å komme opp i en levaxindose som du opplever er god utfra dine symptomer og følelse av velvære. Klarer du ikke det finnes det andre medisiner. Men ikke vent, jo lenger du går på lavdosebehandling jo vanskeligere blir det å få opp formen igjen.