Sitat Opprinnelig skrevet av Devana Vis post
...hvor mye av D3 man inntar tas faktisk opp i kroppen? Jeg ser på felleskatalogen at 30 % av kalsium i calcigran forte, men det stod ikke noe spesifikt om % av D3 som tas opp.

Jeg tenker mye på dette, siden jeg trodde virkelig at jeg skulle være bedre etter 2 mnd på disse pillene!
Kære Devana. Velkommen.

Hvor meget D3 optages i kroppen kan faktisk være ganske meget... Over ½ time i højsol på en varm sommerdag kan lagres så meget som 20.000 IE D3-vitamin, og det lever vi fint med. Jeg selv bruger tilskud både sommer og vinter - 1000 IE/dag/sommer, 2000 IE/dag/vinter. Når jeg er sløj tager jeg 10.000 IE alle dage indtil jeg bliver helt rask igen.

Kender også til folk der får indsprøjtninger af D3 på 50.000 IE om ugen, så er man i et reelt underskud skal man op på høje doser før depoterne overhovedet kan begynde at fyldes. Set i denne sammenhæng forslår 800 IE som "skrædder i helvedet" (sagt på go' gamle dansk ).

Du finder (helt sikkert) masser af god info i underforummet D-vitamin.
Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Ikke så bra for stoffskiftesyke dette at den inneholder soya da.
Det samme gælder Kalsiumkarbonat dette præparat indeholder: Calciumcarbonat kan nedsætte optagelsen af stofskiftehormon og det skulle gerne gælde både raske og (stofskifte)syge.