Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Noen ganger "flyter" en på gammel viten....
Hvis de har forandret medisinen siden i fjor, så skal jeg være den første til å gratulere - og beklage at jeg ikke har fulgt med.
Men det er ikke alltid så lett.
Jeg husker at jeg sjekket dette ifjor, og da var både denne og afiD2 forte de eneste medisiner som var å få på blått - og begge inneholdt D2.
Du får slå inn kodene og søke i basen, det ville jeg gjor t for å være sikker.

Stole på dem ?
Jeg er jo en sta faen som ikke stoler på noen før jeg ser det i kvitauget.
Men så må jeg jo bøye meg i støvet av og til også da.
Men sånn er det.
Nå har jeg sjekket med varenr på boksen, og det er D3 - kolekalsiferol. Det jeg derimot ikke liker er alle de andre unødvendige ingrediensene:

TYGGETABLETTER 500 mg/400 IE og 1000 mg/800 IE: Hver tyggetablett inneh.: Kalsiumkarbonat tilsv. kalsium 500 mg, resp. 1000 mg, kolekalsiferol (vitamin D3) 10 μg, tilsv. 400 IE, resp. 20 μg, tilsv. 800 IE, sorbitol 390 mg, resp. 780 mg, sakkarose 1,5 mg, resp. 3,3 mg, aspartam, isomalt, hydrogenert soyaolje, hjelpestoffer. Sukkerholdig. Sitronsmak.
Men er dosen for liten til å gi forbedringer i formen? Jeg føler meg som sagt helt ødelagt, og kroppen har nok en gang kræsjet.

n'Finn: Du som vet litt om dette...hvor mye av D3 man inntar tas faktisk opp i kroppen? Jeg ser på felleskatalogen at 30 % av kalsium i calcigran forte, men det stod ikke noe spesifikt om % av D3 som tas opp.

Jeg tenker mye på dette, siden jeg trodde virkelig at jeg skulle være bedre etter 2 mnd på disse pillene!