Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Er litt seint å ta prøver også Siljenta.
Er så mye å passe på davettu.....
TSH og fT3 har døgnvariasjoner - de faller til omtrent halvparten av morgenverdien utover dagen.
Så bør en ikke ta hverken piller eller for noen prøver heller ikke mat før en tar dem. Og en bør ta prøvene omtrent i samme setting hver gang.
Får jo håpe de er oppe i morgentidlig da
Aah.. se så mye jeg ikke vet! Hva skulle jeg gjort uten dere? :P er det sånn at man ikke bør røyke før blodprøven heller?

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Det er ikke DEG; det er alle de underskuddene kroppen har blitt påført av ditt lave stoffskifte.
Når det gjelder utskrifter fra Forumet - så er jo vi som skriver her "hvemsomhelst". Den eneste som er kjent fra før i norsk offentlighet er Per Egil Hegge (Aftenposten) - han har skrevet en bok om sin kone og hvor dårlig hun ble. Og også om hvor lite forståelse hun ble møtt med hos den norske legestanden. Boka heter Og så må du ikke stille spørsmål - P E Hegge har gitt tillatelse til at boka får ligge her på Forumet - klikk på den blå pilboksen under her så kommer du til tråden hvor boka ligger
Når jeg tenkte på utskrift fra forumet så mener jeg ikke faktaopplysninger. Heller det for å vise at det er ikke bare jeg som har slitsomme dager. Tror det er lettere for min far å forstå hvis han ser at andre skriver om de tingene de synes er vanskelig i hverdagen på grunn av stoffskiftet. Tror ting som kommer fra personer med hypotyreose er lettere å forstå enn hvis det kommer fra fagfolk som ikke egentlig vet hvordan det er.. Om du forstår?
Men den boka skal jeg absolutt sjekke mer om.. Og den boka noen tipset meg om i går, "hypotyreosen og meg"(?)

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Du kan ikke selv rekvirere prøver. Det er det kun legen som kan. Han vil nok gjerne snakke med deg før han gjør dette, for å være sikker på at han ikke overser noe. Når du ikke skjønner hva han sier, må du spørre. Noter masse spørsmål og ting du lurer på i forkant av legetimen.
Vi skal hjelpe deg så godt vi kan, men du trenger legen din i ryggen i tiden fremover også. Det er han som skal rekvirere prøver, sette i gang behandlig, se på andre alternativer hvis behandlingen hjelper dårlig, samt gi deg hjelp til å finne din dose.
Og husk hva n'Finn sier. Denne prøven skal taes om morgenen, medikamentfastende, og det er jo tydelig at det er da du har størst problemer også og dette vil nok synes på blodprøvene dine.
Jeg har snakket med legen før da. Da jeg fikk vite om stoffskiftefeilen, å han tok mange prøver.. Kom faktisk på at jeg fikk en resept på B12 også. pga mangel.. Så da er det sikkert ikkeno mer heller. Men hva betyr "rekvirere"? jeg er helt grønn når det kommer til legespråk og sånt :P
Jeg har jo egentlig starta med medisiner tidligere, men den ene gangen gikk på jeg de i en uke ellerno, den andre gangen kun ett par dager.. så jeg reiner ikke det som no behandling (fra min side), men de gangene har jeg vært inne hos han uten å egentlig ha noe nytte av det.. Eneste som skjedde de gangene var at han spurte om det var no fremgang, jeg sa nei, ås gikk jeg å tok blodprøva! å de gangene jeg valgte å starte på medisinene (som var ganske misslykka forsøk) så fikk jeg en sms av legekontoret da de hadde fått svarene, å der sto det informasjon om hvilken dose jeg skulle starte på!

Men jeg skal prøve å få ringt i morgen tidlig, å spøre om jeg kan dra ned med en gang å ta en prøve, så kan jeg heller snakke med han senere når jeg har litt bedre råd.. for det viktigste er vel å få tatt prøven?

Men uansett.. Supert med så mange godt tips! hva skulle jeg gjort uten dere??