Viser søkeresultater 71 til 80 av 126
-
06-08-10, 22:53 #71
Sv: Blodprøver-doseøking?
Jo, det er ikke så lett å opparbeide seg nok selvtillt i dette gemet her.....
Jeg har nok ikke perfekte binyrer, men de funker mye bedre nå enn før.
Hadde jo mange downers før, som jeg mistenkte for å være binyrene - og forsøkt forskjellige preparater som ikke har hatt noen virkning.
Det er ikke tema hos meg - trening funker.
Mine fT3-prøver ligger på sånn 8 til 10. Var oppe i over 20 en gang jeg spiste Lio, men jeg merker ikke variasjon i dette.
Hvis du har brukt 3G lenge kan du jo prøve å se om du tåler mer ?
Det som funker for meg, er å ta ett ekstra Grain og følge litt med symptomene et par dager.
Hvis jeg tåler mer, merker jeg ikke noe til det ekstra Grainet.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
06-08-10, 23:09 #72
Sv: Blodprøver-doseøking?
Føler det ihvertfall går sakte fremover, og ikke bakover. Det er jo noe. Men har fortsatt en uke hver måned som er helt elendig. Da blir det nok litt vel mye for kroppen. Men det kommer seg sikkert etterhvert, er jo ikke verst å ha drøye 3 uker ganske så bra. Og de dagene hvor man virkelig føler man har litt energi, de er ubetalige.
Prøver å ta litt mer og ser hva som skjer!10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
14-08-10, 22:22 #73
Sv: Damens dagbok
Ja, da er jeg midt i en meget hektisk periode. Både jobbmessig og privat. Så jeg vil egentlig si at formen min er mye bedre enn på leeeenge. For hadde jeg fått den samlede påskjenning som jeg har hatt de siste ukene for et halvt år siden tror jeg at jeg hadde lagt under torva.
Ihverfall kun eksistert. Så når jeg fortsatt er oppegående og spretter ut av senga om morgenen, er det helt klart at Erfa funker.
Hadde en liten down for noen uker side, henger sammen med mensen. Da tok jeg tre dager med 4 grain, og gikk så tilbake til 3 grain. Og formen kom tilbake, så det skal jeg prøve neste gang frøken rød kommer på besøk.
jeg tar også pregnenleone krem, skal kjøpe tabletter istedet når kremen er tom. Liker ikke å bli så klissete. Lurer litt på om jeg skal ta Ashwagandha også, kan jo uansett ikke skade, selv om hun Balder dama mente at man bare fikk en opptur med påfølgende nedtur. Jeg må si at jeg har mine tanker om det stedet etter å ha lagt ned ihvertfall 10.000 lapper der. For å si det sånn, de egner seg ikke på trykk.
Håper på fortsatt stigende form, hvis dette fortsetter kan det jammen bli bra!10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
15-08-10, 08:59 #74
Grattis! Det er godt å høre at du har funnet formen. Krysser fingrene for at du klarer å holde balansen framover da.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-08-10, 21:43 #75
Takk for det. Ikke for å virke negativ eller pessimistisk, men jeg vet at formen mest sannsynlig ikke vil holde seg. Så jeg passer på å få gjort alt jeg kan mens jeg har fortsatt har brukbar energi. Deilig å få ryddet litt skikkelig hjemme bl.a. Desverre er det mye som skjer nå som på sikt vil gjøre at formen min vil bli dårligere.
Jeg tok 4 grain i 4 dager var det vel, og den fjerde dagen merket jeg at jeg ble mer urolig. Men det gjorde at jeg fikk energien tilbake, har det egentlig mye bedre enn på lenge. Og med den belastningen jeg har hatt i det siste, burde jeg egentlig har lagt i senga. Men det gjør jeg ikke, og har energi til å gjøre masse.
Jeg blir veldig sliten rundt menstider. Så neste gang nå skal jeg prøve å ta 4 grain igjen i en 4-5 dager. Og så gå tilbake til 3 grain siden det så ut til å funke.
Skal til legen til fredag, og lurer på om jeg skal be han ta prøver å binyrene. Men, hva er egentlig vitsen? Jeg vet jo at de nesten har lagt ned butikken... Og det som hjelper de får jeg jo av naturpreparater. Jeg har jo mye eksem, så smører ganske så mye med sterke kortison preparater. Har nå fått mye rundt øynene og nesen, lurer på om det har med pollenallergien min og krysstoleranser. Vil ha det bort, usj... noen tips der ute?
Skal få han til å skrive ut slikt skjema så jeg kan få mer Tyroid, i begge styrker. Mener jeg så det skjemaet ligge her, så da kan jeg jo skrive det ut til han. Håper han er like samarbeidsvillig som han virket.10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
15-08-10, 22:39 #76
Sv: Mitt lave stoffskifte har 10 års jubilerium i år
Ser i en annen tråd at du begynner å få erfaring Damen - det går opp og ned i vår verden. Det er lurt å få noe gjort når energien er der.
Så tenker jeg ofte på hvorfor VI på død og liv skal ha samme dose dag ut og dag inn ? Jeg mener, hvorfor er kjertlen så rikholdig utstyrt med reguleringsmekanismer ? Det må jo være for at det er behov for å regulere dosen ?
Og hvorfor er det kun når man er gravid at man skal øke dosen ? (noen av oss har jo vansker med å bil det
)
Det du er inne på mener jeg er en vettug tankegang. Det er vel behov for høyere dose de gangene - og når man er syk vil jeg anta ? Sikkert andre ganger også vil jeg anta.
Så da er spørsmålet vel om man skal finne seg en "tomgangsdose" og øke på de gangene man har erfaring for at det trengs mer?
Og lykke til hos legen.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
15-08-10, 23:08 #77
Du har så rett så rett. Stor innsikt i kvinnerlige problemer har du også
haha! For min egendel tenker jeg at akkurat den uken er så stor påkjenning for kroppen at den trenger en ekstra puff får å komme i gang.
Jeg har også merket at jeg trenger ulik dose etter som hva som skjer. Husker min gamle kloke lege så også den engang, at jeg godt kunne øke og minske litt på dosen innimellom. Han var indremedisiner, men en klok mann. Synd han ikke praktiserer lenger. Har håp om at denne legen kan følge mitt opplegg og hvordan jeg har tenkt å få orden på min kropp. Han var ihvertfall veldig åpen for en slik tankegang sist.
Min "tomgangsdose" er 3 grain, og så øker jeg til 4 grain når det er ekstra påkjenninger, muskelverker og mensen. Og det ser ut til å virke. Har gjort det et par måneders tid, og tror jeg snart tør å håpe på at det er det som funker i kombinasjon med binyrestøtte, mineraler, og vitaminer.
Det er jo fryktelig slitsomt å ikke få et fasitsvar på hvordan man skal bli frisk av legen, men dette har vært en lærerik prosess. Takk for at du deler så mye informasjon med oss!
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
27-08-10, 23:20 #78
Da har jeg vært på besøk hos nye fastlegen. Og si at han har peiling på stoffskifte vil være å fare med løgn, men han er åpen for Erfa. Og da er jo mye gjort. Jeg fortalte han også om at formen var mye bedre nå på Erfa, enn den hadde vært på Levaxin, og det syntes han så klart var bra. Og han kunne ikke forstå hvorfor ikke Erfa "ble tatt inn i varmen", så lenge pasientene sa det funket. Bare ristet på hodet av det...
Jeg har forklart han at jeg nå medisinerer meg selv etter hvordan jeg føler kroppen er, og ikke etter hva blodprøvene viser. Og han er med på det løpet, ihvertfall foreløpig Litt usikker på hva han kommer til å si hvis blodverdiene mine havner langt på viddene i forhold til referansene. Jeg er jo ofte helt i tåka om morgenen, og denne morgenen jeg skulle til legen var jo ikke noe unntak. Så med en gang jeg våknet tok jeg Tyroiden som jeg pleier. Nye fastlegen brydde seg ikke om det, og skulle ta det med i betrakningen. Nå tok jeg jeg jo blodprøve mest for å se hvordan jern, mineraler og vitaminer var.
Så for første gang på mange år har jeg tatt blodprøve med å ha tatt medisinene 2 timer før taking. Og da ble T4 18.1, den var 15.1 for 3 uker siden. T3 hadde han antagelig glemt å krysse av for, for den fant ikke assistenten når jeg spurte henne på tlf. Det er jo i grunn like greit, for jeg vet den er over referanseverdi etter prøvene jeg tok hos forrige lege for 3 uker siden. TSH var 0.02 som vanlig. Trodde egentlig T4 øka enda mer jeg, men tydeligvis ikke. Jeg har nok endel å gå på enda på dosen.
Ellers så klatrer både jern og ferritin, og det er lovende. Tror det er Floradixen som sørger for det. Nå har jeg startet og ta det flytende Calsiumtilskuddet fra samme firma i tillegg.
Sliter fortsatt med pms, og muskel og ledd plager i forbindelse med mensen. Men det går bort etter en 4-5 dager. Håper jeg får 3 like bra uker nå, slik som jeg hadde sist måned.
Ellers har det dukket opp mer utslett. Noen som har erfaringer med det her? Legen sier det er soppinfeksjon, men det tror jeg ikke noe på lenger. Da burde det vært bra nå. Tror heller på at det kan være seborreisk eksem eller noe. Ubehagelig er det ihvertfall, og ikke særlig pent å ha det i ansiktet heller. Så skulle ønske jeg kunne få bort dette. Eneste som virker nevneverdig er sterkeste kortison, og den liker jeg jo ikke bruke i ansiktet.
__________________10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
-
28-08-10, 09:00 #79
Nå husker jeg ikke... men har du prøvd pregnenolone? Berit1974 har veldig god effekt av det ifm pms og jeg kan iallfall si at jeg ikke har opplevd skikkelig pms etter at jeg begynte å ta det (men jeg er ennå svært uregelmessig så jeg tør ikke å si hvordan jeg hadde vært uten heller)...
Jeg ser du sier at du er tåkete - pregnenolone kalles av legen på heggeli for "hjerne-/hukommelses-hormonet"... 10µg daglig er regnet som en grei startdose om du vil forsøke.
Og i tillegg gir det binyrestøtte. Nei, jeg selger ikke.
Ellers er det godt å høre at du sakte men sikkert får ryddet ting på plass. Det gir håp.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
28-08-10, 13:09 #80
Ja, har kremen, og har brukt den noen måneder med pause innimellom. Slik det står den skal brukes, er vel 10 mg dose dagen.
10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Orca's dagbok
Av Orca i forumet DagbokerSvar: 10Siste melding: 17-03-11, 20:37 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet DepresjonSvar: 2Siste melding: 23-10-07, 21:14 -
Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
Av Shanita i forumet D-vitaminSvar: 0Siste melding: 16-10-07, 06:39
Svar med sitat

Bokmerker