Viser søkeresultater 491 til 500 av 612
-
13-06-07, 10:23 #491
Det heter aquired von Willebrandt syndrome og er neppe bra..... en på forumet i england fikk et skriv fra hematologen om a t det var viktig at hun ble holdt på en høy dose thyroxin for å unngå dette.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entre ... t=11292187
-
19-06-07, 23:26 #492
tidlige symptomer på overdosering
Jeg har økt dosen ganske mye og akkurat nå har jeg det veldig fint. Trenger faktisk ikke hvile middag for første gang på lenge og får faktisk gjort noe her i huset selv om det er kjempetravelt på jobb.
men jeg er veldig redd for å bli overdosert og bli dårlig. Ikke vil jeg gå å ta prøver heller, for det kan være at jeg har det fint selv om prøvene ikke er fine og jeg er litt lei denne prøvetakningen nå.
Det er jo likevel ingen som bryr seg om hvordan jeg har det det er bare prøvesvarene som teller og da ser jeg ikke helt vitsen. Men om noen har noen tips til tidlige tegn så vil jeg gjerne høre det.
På forhånd takk.
-
20-06-07, 09:12 #493
Jeg slet også med redsel for overdose. Den er jeg kvitt nå. Har funnet ut at den ikke finnes.
Jeg har prøvd en gang på Levaxin, men klarte bare ikke gå på så mye - det er så jævlig. Og så var det bare å hoppe over dosen en dag så var det ok igjen.
Tror nesten jeg vil mytifisere utsagnet overdose når det gjelder stoffskiftemedisin. Det tar iallfall mange dager å oppnå dette. En dobbeltdose har jeg da tatt i all glemsommelighet, og kjenner ikke noe til det.
For min kropp kan det se ut som at den trenger å presses med økte doser for å komme opp i en bedre stoffskiftesituasjon. Og når den økte dosen tåles, så må den jaggu presses en gang til !
På den måten er jeg nå kommet opp i 5Grain.
2 uker etter en økning kjenner jeg noen symptomer som kan likne svakt. Jeg blir litt urolig og kan få litt hjertebank etter leggetid. Sikkert også flere dager, men det gir seg. Jeg mener, det har det allfall gjort til nå.
Jeg har hatt dosen siden mitt i mai og vil gå på denne til den er skikkelig tilpasset - det høres jo ikke så sansynlig ut at jeg skulle trenge mere heller da.
Jeg har også kommet til samme konklusjon som deg når det gjelder nytten av blodprøver. Etter min mening forvirrer de mer enn veileder, og de fjerner fokus fra hva som er det viktigste.........• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-06-07, 00:53 #494
Men cat, du har da vært overdosert før, har du ikke?
Jeg går jo ikke på Amour, men jeg har klart å overdosere meg selv på Levaxin/Liothyronin, og her er noen av symptomene jeg kommer på:
Diare
Enda vanskeligere å få sove, dvs. nærmest umulig
Hjertebank hele tiden
Hodepine
Kvalme hele tiden
Kjempesulten (hele tiden)
Forferdelig indre uro
Første gang hadde jeg det vel i 2-3 uker, hadde jo gått på bl.a. 20 mikrogram Liothyronin om dagen. Andre gang ringte legen fordi prøvene var litt utenfor ref., og jeg kjente det da på kroppen også med bl.a. løs mage. Bare nedjusterte meg litt, så forsvant hypersymptomene. Første gang tok jeg vekk alt jeg hadde økt med i flere måneder fordi jeg da ikke visste hvor mye jeg egentlig kunne tåle, og måtte gå mer forsiktig fram neste gang.
En tanke som slår meg nå, er at kanskje ting man sliter med fra før av blir verre, f.eks. mageproblemer og søvnproblemer. Så man må vel kjenne seg selv godt. Og det som er farlig er jo dette med hjertet, så der må en jo være veldig forsiktig..."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
21-06-07, 14:04 #495
Hmm...
Den der med å ikke se på prøvesvarene sine og kun gå etter formen virker ikke for meg.
Eg var ganske trøtt, hadde en del kløe, var svimmel og kvalm og eg tenkte at eg trengte sikkert å øke dosen min. FEIL!!! Eg fikk resultatene mine og de viste at eg var overdosert. Ikke så veldig mye men nokk til at eg ikke hadde det bra. Eg kutta Armour med 30 mg og nå har eg det ganske ok. Eneste som sitter igjen er trøttheten. Men den er jo altid der... Har sikkert og noe å gjøre med en 6 mndr datter som ikke lar meg sove
-
21-06-07, 15:40 #496
En god grunn til å være trøtt det !
Men ellers var trøtthet et av de siste symptomeene som bedret seg hos meg.
På vei opp mot høyere dose tok jeg også prøver og jeg rettet meg etter dem til å beynne med, men jeg ble bare ikke bedre.
Så bestemte jeg meg .......
På vei oppover hente det ofte at symptomer forverret seg når jeg økte, og jeg tenkte jo da at det var påtide å senke dosen igjen.
Det er jo ikke særlig logisk å øke dosen ytterligere når symthomer har forverret seg.
Er glad jeg ikke gjorde det nå.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-06-07, 17:33 #497
Jeg har ingen spesielle plager med temperaturen lenger, men jeg frøs også veldig mye før jeg fikk Armour.
Nå er jeg på lavkarbo diett, og tar tilskudd av MCT-olje. http://www.pvldirect.com/products_mct_oil.htmlJeg skrev om MCT under kosthold. Jeg har kjøpt 1/2 liter på apoteket for 180-190 kr. Jeg merker ikke så mye til varmen, men ser tilfredstillende ting med vekten. -3,7 kg siden lørdag. :P Det kan være et blaff, men det er godt likevel. Jeg er ikke sikker på at dette er mirakeloljen for alle, men den kan sikkert hjelpe noen.MCTs Turn Up the Heat
MCTs are burned rapidly in the liver and some of the energy is released as body heat in a process known as thermogenesis. The thermogenic effect is probably the most important reason why MCTs do not get stored as bodyfat. Instead, excess calories from MCTs are converted to body heat, increasing your metabolism and this means you burn more calories per hour. This explains why calories from MCT Supreme 100® contribute less to fat stores than an equivalent number of calories from conventional fats or carbohydrates. Scientific studies have shown that when lipids exactly like those in MCT Supreme 100® are used in place of carbohydrates, body fat stores are lower, and fewer carbohydrates are converted into fat, even in the presence of insulin
-
22-06-07, 19:35 #498
Joda Stina jeg har vært overdosert før. Det er derfor jeg ikke vil oppleve det igjen. Sist så merket ikke jeg noe før jeg ble fryktelig syk så jeg lurte derfor på om det var noen tidligsymptomer.
Takk for alle svarene jeg har fått.
-
23-06-07, 18:26 #499
Jeg ble overdosert en gang og da fikk jeg veldig hjerteklapp, var varm og svett jeg som ellers alltid er så kald. Jeg ble kjempehyper og fikk store søvnvansker
-
23-06-07, 22:53 #500
Dette ligner jo på slik jeg definerte "overdosering".
Men det er akkurat slike symptomer jeg var nødt til å holde ut noen dager for at jeg skulle få det bedre.
Jeg synes også at det var fælt og blei redd, og prøvde mange ganger.
Etter en stund jeg fikk det bedre enn jeg hadde det før, og jeg er redd disse sympromene kan være ett hinder for flere enn meg.
Et hinder for å få det bedre.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37

Svar med sitat
Bokmerker