Viser søkeresultater 321 til 330 av 612
-
23-09-06, 14:34 #321
Det gikk veldig dårlig hos legen. Det ble til at jeg måtte si at jeg ikke kunne gå dit mer da han sa at han ikke ville skrive ut medisinene ( TSH var som vanlig for lav!!!)
Har skrevet dette i en annen tråd også. Da jeg hadde sagt dette ville han fortsatt ikke skrive det ut. ( Han er like sta som meg tror jeg
)
Da kunne jeg jo ikke be om sykemelding siden jeg ikke skulle gå der mer. Har skiftet fastlege og håper at den nye vil skrive det ut.
Skal dit om 10 dager. Hvordan det skal gå med meg på jobb vet jeg ikke. gråt da jeg kom hjem fra legen på fredag. Jeg får satse på cola light med kaffe. Og så blir det mye grønnsaker fremover. Jeg vil ikke gå opp igjen alle kiloene.
Håper at alle leger som ikke vil skrive ut Armour ender opp med hypotyrose som ikke lar seg avhjelpe med Levaxin. Onnskapsfull jeg??
Jeg er trett og sur i dag som dere kanskje har forstått.
-
23-09-06, 16:50 #322
Veit du hva Cat, DET ER JAMENSEMEG LOV!!!!!
Opprinnelig skrevet av cat
Føler det på samme måten selv, men prøver meg igjen på mandagen på denne nederlanske legen som like i nærleiken, tenkte jeg skulle ringe først, for gir han det ikke ut så skifter jeg heller ikke til han, men fortsetter å ringe rundt.
MEN LYKKE TIL A CAT!!!!!Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
23-09-06, 17:31 #323
Takk skal du ha.
Lykke til du også. Krysser fingrene for deg.
Jeg krysser fingrene for den nye legen. Vet ikke noe om ham, men får få noe informasjon med meg om Armour fra apoteket, for sekretæren trodde ikke han hadde bestilt på registreringsfritak før.
Får håpe han syns det er spennende da. 8)
Og så skal jeg finne ut hvor mye T4 var ved siste måling og droppe medisin noen dager, i tilfelle han vil ta prøver slik at den er innenfor grensen. Disse legene er jo veldig opptatt av tall....
-
24-09-06, 23:03 #324
En vakker og vis fugl har plystret meg i øret at FT4 gjerne kan stige ved inntak av magnesium. Jeg er spent på egne prøver ang dette... ;)
Var dette noe å forsøke, cat, i kombinasjon med Levaxinen?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
25-09-06, 19:30 #325
SYKEMELDING HVA HETER DET NÃ…R TRYGDEKONTORET BETALER MER
tror jeg det var eller flere dager. Sjefen min spurte meg i dag om jeg kom til å være syk ofte på grunn av stoffskiftet og om jeg syns at det var greit at de gjorde det sånn at trygdekontoret betalte mer eller betalte tidligere noe sånn noen som vet?
Hva betyr det for meg? Vil det virke negativt når jeg søker jobb andre steder?
-
25-09-06, 20:13 #326
Er det dette du mener?:
http://www.trygdeetaten.no/default.asp? ... d_mrsykdom
Tror vi har skrevet noe om dette tidligere, men jeg finner det ikke igjen. Men jeg er ikke sikker på om det er dette arbeidsgiveren din snakket om cat?
Jeg hadde denne avtalen i en periode hvor jeg var ofte sykmeldt, slik at arbeidsgiver ikke ble belastet disse første 14 dagene av hver sykmelding.
Dette kanskje?:
http://www.trygdeetaten.no/generelt/skj ... 82005b.pdf
Hvis vi snakker om det samme?• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
25-09-06, 20:16 #327baremei Gjest
Det heter "unntak fra arbeidsgivers ansvar ved sykdom". Arbeidsgiver skal ha skjema, evt. bare bestiller man fra Trygdekontoret. Du fyller ut og sender inn. Arbeidsgiver kan også fylle ut, men pleier foretrekke at arbeidstaker selv gjør det. Om jeg husker rett. Og jeg tror at det også kreves en legeerklæring.
-
25-09-06, 21:21 #328
-
25-09-06, 21:35 #329
Jeg synes det er en god ordning. Jeg jobbet i det offentlige, men kontoret hadde sitt eget budsjett som skulle gå opp, og sjefen min var særdeles fornøyd med at jeg ikke var en "økonomisk belastning". For meg, som arbeidstaker, så spilte det ingen rolle fra eller til sånn rent praktisk.
Opprinnelig skrevet av cat
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
25-09-06, 23:01 #330baremei Gjest
Har du fravær over snittet og det vil føles lettere for deg å vite at du i det minste ikke er en økonomisk belastning for arbeidsgiver er det ikke noe å lure på - bare gjør det! Så sanker du kanskje litt goodwill hos arbeidsgiver også (med mindre de er av typen som synes du snylter på det offentlige, da, fordi de tror du bare må ta deg sammen litt...)
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37
Svar med sitat
Bokmerker