Viser søkeresultater 231 til 240 av 612
-
25-08-06, 05:59 #231
Det verste med denne sykdommen. Min mors manglende forståelse.
Det verste med denne sykdommen er ikke alle de plagsomme symptomene, men for meg er det mine nærmestes sepsielt min mors manglende forståelse.
Hun sier at hun har lest om sykdommen men det virker ikke slik. Dersom jeg nevner noe og jeg snakker ikke om sykdommen hele tiden så er det bare at jeg må ikke bli selvopptatt og det hadde jeg nok ikke vært om jeg hadde mann og barn og noe annet å være opptatt av.
Jeg har bestemt meg , jeg gidder ikke forklare mer og ikke fortelle noe som har med sykdommen å gjøre til henne. Dersom legen sykemelder meg i dag og det tviler jeg på at han gjør (prøvene er fine) så sier jeg ikke noe om det heller.
-
25-08-06, 10:18 #232
Sånn er det dessverre å ha en usynlig sykdom. Man står i fare for å bli sett som hypokonder eller lat.
-
25-08-06, 12:13 #233
Jeg føler at man ikke blir tatt seriøst, som mange sier man kan ikke være sliten da er man lat og det vet jeg at jeg er ikke det og mange andre er heller ikke det. Humøret svinger det er kjedeligt og mangle enormt med energi er og bånn.
Jeg hater og være usikker på denne sykdommen ikke kunne nok. Vet nesten ikke hvordan min dag er så har jeg flere sykdommer og bli sliten av og da ikke bare lavt stoffskifte så kan ikke gi alt skylden på mangel av energi og at jeg er sliten på Lavt stoffskifte jeg er sliten av den andre sykdommen og.
At andre ikke forstår er også veldig sårt og jeg føler jeg er den klage kjerringen eller lat som jeg ikke er da he he. Man kan si jeg er sliten men andre sier ja men det kan du ikke være og la la du ser sunn og frisk ut ja utenpå ja men ikke inni. Det er der de ikke ser og de er ikke min kropp bare jeg kjenner hvor sliten jeg er og vet det ikke de. Da må de komme inn i min kropp kjenne hvordan det er der da men det er jo ikke mulig.
GODHELG TIL ALLE HER INNE GODKOZSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
25-08-06, 17:40 #234
Ja, det er fryktelig sårende med mange folks uttalelser, spesielt de nærmeste. Hva kan man gjøre? Lett å trekke seg vekk, når det blir slik. Men jeg synes det hjelper med den forståelsen vi viser hverandre her inne. I alle fall NOEN som forstår - ikke bortskjemt på det akkurat ;)
"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
25-08-06, 23:13 #235
Uff, ja det er lite kunnskap generelt om det å ha en usynlig sykdom.
Skulle ønske det var satt mer i fokus både av politikere og media. Det er sannelig ikke bare enkelt når det å "leve på trygd" (eller ha stort sykefravær) er så stigmatisert. :x
Hvordan gikk det hos legen i dag da Cathrin?
-
26-08-06, 00:10 #236
Legen min er veldig opphengt i TSH og siden denne ikke er målbar hos meg mener han at jeg er overdosert. ( T4 14 (12-22) og T3 6 (3,1-6,3) men jeg er altså overdosert likevel. Så han vil at jeg ikke skal bruke medisiner til neste gang som er 29.september.
Det kommer ikke på tale jeg øker dosen så får jeg heller trappe ned om jeg blir hyper for jeg vet jo hvordan det er nå.
Dessverre blir det vel vanskelig å få TSH til å stige, men jeg orker ikke mer slik det er nå går jeg på jobb og sitter der og skriver som en annen zoombi før jeg går hjem og stuper i seng når arbeidsdagen er slutt. Jeg orker rett og slett ikke ha det sånt og til og med legen skjønte at det ikke var normalt da.
-
27-08-06, 23:01 #237
Catrin
Hvor har du fått kjøpt Armour på nettet ?
Jeg bruker det , men det er jo rådyrt i Norge og prisen varierer også mellom kjedene . Alliance er dyrest og Vitus litt billigere.
Har du en link ?Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.
-
29-08-06, 12:04 #238
TSH
Lurer på hvordan andre opplever dette med TSH verdier. Jeg er ikke spesielt interessert i TSH, men legen min interesserer seg bare for det og bryr seg ikke om T3 og T4 i det hele tatt. Problemet er at han syns at min TSH er for lav noe som han mener betyr at jeg tar for mye medisin.
Jeg mener derimot at jeg trenger å fortsette å ta medisnin og ikke ha pause lenger for å øke TSH. Jeg er velidg trett for tiden og må bruke kaffe for å våkne. Det som smaker så vont :På jobb er det vanskelig å holde øynene åpne. Legen har tilbudt meg sykemelding for til og med han skjønner at jeg er trettere enn normalt, men da må jeg gjøre som han vil og kutte ut medisin og da blir jeg jo bare enda trøttere og ikke vet jeg hvor lenge den sykemeldingen skulle vare heller.
Det er trist for det er så mye jeg kunne tenke meg å gjøre men jeg orker ikke. I dag avspaserer jeg og håper jeg klarer å¨gå i forening. Hadde ikke klart det om jeg hadde jobbet for det begynner ganske tidlig.
Hva er deres erfaring med leger og TSH? Min eneste erfaring er at når TSH stiger den var en gang 4 og legen veldig fornøyd da er T4lavere og jeg i dårlig form. Den gang var T4 7.
-
29-08-06, 12:04 #239
Ok! Jeg har flyttet til annet fylke siden sist, og har ikke fått ordnet meg ny fastlege enda.. (planen er å oppdrive en som er både dyktig og som gjerne også har sosiale antenner). Så jeg kommer til å vente til glasset nærmer seg bunnen.. Så vil jeg bestille time for prøver, og deretter prøve å få i gang en god dialog med den nye legen.
-
29-08-06, 12:12 #240
Ikke at jeg har noe med det jeg vet jo ikke hvilket fylke du bor i , men enkelte steder i alle fall der jeg bor kan det være veldig vanskelig å få time hos legen uten å måtte vente en god del uker, særlig hvis legen er populær og du ikke er veldig syk. Jeg vil råde deg til å telle hvor lenge det er til glasset er tomt og så prøve å finne en lege og si at du ikke har mer medisin etter den og den dato så du må ha time innen da. Det er ikke alle leger som er villige til å skrive ut resept heller de er i mindretall er min erfaring.
Håper at det går bra for deg og at du finner en grei lege.
Lignende tråder
-
Nylig diagnostisert lavt stoffskifte
Av HildeM i forumet Lavt stoffskifteSvar: 56Siste melding: 01-09-10, 12:23 -
Velkomen, August
Av Delisa i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 01-08-10, 07:19 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 17Siste melding: 29-10-06, 17:41 -
Foredrag Thyra dagen i Stavanger 2006
Av Anne Ma i forumet Medisinsk politikk, brukermedvirkning, pasientrettigheter, foreninger og skeptikereSvar: 2Siste melding: 12-08-06, 00:37
Svar med sitat
Bokmerker