Viser søkeresultater 91 til 94 av 94
-
19-03-10, 21:55 #91
Sv: Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
Men hvordan går det egentlig med kolesterolet når man fråtser i smør, rømme, stekte egg og mye usunt fett? Jeg synes det høres farlig ut jeg!
Har prøvd noen dager på cottage cheese, tunfisk, laks, avocado osv, og kuttet ut ris, pasta og brød. Jeg merker at jeg må tisse oftere, virker som om karbohydrater holder på vannet på en måte og at proteiner løsner det?
Gekko
-
19-03-10, 22:05 #92
Det er jo en helt korrekt observasjon.
For hvert gram karbohydrat kroppen lagrer, lagrer den også 4 gram vann.
Andre forhold ved lavt stoffskifte gjør jo at man da lagrer enda mer vann.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
20-03-10, 06:06 #93
Hej Gekko

Iris' beretning står ikke alene. Der er flere, der har gjort dem lignende erfaringer.... Du kan søge på Carro' tråde og du vil finde endnu mere info om netop dette "kost-fedt-paradoks", hvor fedtfattig kost ser ud til at få kolesterol- og lipid-tallet til at gå amok, mens "kost-fedt-normalt" eller LCHF har den modsatte effekt.
Som jeg skrev tidligere et andet sted: uden nok af fedtstoffer i kosten (sammen med gode proteiner) vil egen hormonproduktion blive svækket. Af fedtfattig kost vil kolesteroltallet stige + kroppen vil forsøge at deponere det sparsommelige restfedt (den har adgang til), som "organfedt" rundt om de indre organer. Denne type "slanke" kaldes "tyndfede", de kan passe buksestørrelser 32/34/36 og alligevel er hele deres indre fyldt med organfedt. Faktisk er det langt sundere at være "alm." overvægtig end at være "tyndfed".
Af "kalorie-tælling" - vil kroppen gå i "hundersnød-mode" og reagere med at omdanne en hel del af T4 til det inaktive rT3, hvormed omdannelsen til det aktive T3 man har brug for, bliver forringet. Desuden både egen (om)dannelse til div. vitaminer/aminosyrer osv. blive hæmmet af mangel på kostfedt. Læs evt. tråden Overvægt og Reverse (omvendt) triiodothyronine (rT3) ? , så vil man forstå hvad jeg mener.
Man tager IKKE på i vægt af fedt! Man tager på af FOR LIDT fedt + af proportionelt for mange hurtige kulhydrater.
Mere info i forummet Kolesterol og Kosthold - fett og kolesterol
(Hvordan mon mammantileir har det, mens vi skriver sammen i hendes tråd? Ingen nyheder = gode nyheder? Det håber jeg.
)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
20-03-10, 09:03 #94
Mine kolesterol og triglyseridverdier har sunket etter jeg for litt over 2 mnd siden startet et lavkarbo/høyfett-kosthold. C-peptid som er et mål p insukinproduksjon er også forbedret. Og jeg har gått ned 6 kg
Legen min er helt med på det, han synes det er fornuftig. Les Annika Dahlqvist eller Sofie Hexeberg.
Lignende tråder
-
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Hypotyreose siden 1987
Av AnneB i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 24-11-09, 11:19 -
Jeg ønsker å få påvist lavt stoffskifte!!!
Av Nettverk i forumet Lavt stoffskifteSvar: 226Siste melding: 17-08-09, 16:33 -
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12
Svar med sitat

Bokmerker