Viser søkeresultater 41 til 45 av 45
Tråd: Taninas dagbok
-
17-07-10, 13:29 #41
Sv: Taninas dagbok
Takk for forståelsen!
Jo, jeg "glemte meg" faktisk i dag.
Jeg tenker at jeg fort kan redusere litt, om det viser seg å bli for mye for meg.
Et av rådene til øyelegen var å kjøpe Johnson & Johnson babyshampoo for å vaske vippene lett med q-tips. Det brukte de å si til pasienter som skulle laseropereres.
Men ingen jeg var innom i går eller i dag har det. Så kanskje jeg skal undersøke om helsekosten har en tilsvarende fra Urtekram, f.eks.? Jeg kjenner jeg enkelte ganger blir så irritert når jeg går innom apoteker som nå har alskens dritt og rask, ikke selger gamle, kjente kvalitetsmerkevarer. Selvfølgelig er det slett ikke sikkert at alt J&J lager er bra, men de har veldig god tanntråd og en hel del andre produkter som det nå ikke går an å få tak i lenger, på grunn av dette kjedetyranniet.
Da skal jeg gå innom helsekostbutikken og høre.
Selv om været er lummert og fuktig, skal jeg nå være flinkere til å få frisk luft og dagslys.
-
17-07-10, 19:35 #42
Jeg begynner å merke større motivasjon og tiltakslyst. Men jeg har vært veldig ukonsentrert de siste dagene.
Jeg har begynt å ta tak i det at jeg skal se på mennesker og passerende biler. Legge merke til ting. Dette var jeg veldig flink til før, men i en ganske vanskelig periode i livet så mistet jeg liksom interessen for og evnen til å se på folk, se dem inn i øynene. Det siste året ble dette merkbart verre igjen, og jeg så heller ikke på folk jeg gikk rett forbi.
Det ble vanskeligere å lese, for øynene bevegde seg ikke i rette linjer. Dette har jeg lagt spesielt merke til den siste uka. (Kanskje fordi jeg faktisk har mer energi til å se disse tingene?) Jeg kunne se på filmer og andre TV-program, og jeg tenkte på andre ting, og så var det jeg hadde sett rett på som forduftet! Det samme med musikk.
Jeg har gitt meg selv oppgaver når jeg er ute. F.eks. lære meg bilmerker når jeg kjører. Eller se på hva slags klær folk bruker. Se på farger og nyanser. Stiler.
De siste par ukene har vært veldig sosiale. Det har gått greit, men jeg har blitt ganske mettet av inntrykk og av nærhet til andre. Men jeg synes at jeg oppfører meg friere overfor andre, at jeg er mer nærværende. Det er en god utvikling, synes jeg.
-
18-07-10, 19:23 #43
I dag har jeg vært mye ute og det kjennes. En blir så godt sigen etterpå.

Dette med å se på folk og observere hva de har på seg og slikt er ikke alltid like lett. Jeg glemmer det rett og slett.
Likevel har jeg brukt øynene mine og vært mer kreativ enn på lenge. I går kveld fant jeg fram noen gamle, uferdige prosjekter, og selv om jeg ikke fortsetter på dem nå, så "jobber" jeg likevel ved å studere dem, hva som kan gjøres, og hvordan. Jeg kan tenke meg at kombinasjonen av mer levaxin og mer dagslys har gjort susen!
Jeg har vært noe småkvalm innimellom, men det går helt greit.
-
18-07-10, 19:54 #44
Hei

Det med øyeinfeksjoner kjenner jeg godt igjen. Hos meg er det et symptom på for lav dose thyroideahormoner. Dette skjer fordi du produserer for lite tårevæske når du er hypo. Dette kan jo også være et symptom på Sjøgrens syndrom, der tårekjertlene ødelegges av antistoffer, men sannsynligvis så er det nok hormonene du trenger du også.
-
18-07-10, 22:12 #45
Hei Jeanette78!
Jeg håper du har rett i at det er på grunn av for lav dose, og at det dermed vil gi seg nå. Akkurat nå er jeg mye mer optimistisk! 
Nå er jeg trøtt, så det er vel på tide å ta kvelden.
Lignende tråder
-
Maikas dagbok
Av maika i forumet DagbokerSvar: 17Siste melding: 09-03-12, 14:12 -
Vimselitens dagbok
Av Vimseliten i forumet DagbokerSvar: 8Siste melding: 06-02-09, 01:29 -
~~des65 sin dagbok!~~
Av des65 i forumet DagbokerSvar: 19Siste melding: 21-07-05, 12:35

Svar med sitat
Andrè Bjerke.
Bokmerker