Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Anti TPO???
-
19-04-10, 13:13 #1
Anti TPO???
Hei alle flotte mennesker..
Er ny på dette her, så skjønner ikke stort.
Begynte på Levaxin for en uke siden, da legen mente jeg hadde lavt stoffskifte og ligget på grensen siden 06.
Ba om resultater av blodprøvene mine i dag, da jeg måtte opp og ta B12 spøyte..
Men klarer ikke lese av disse resultatene, ser ikke de verdiene alle snakker om her inne...
Eneste jeg finner igjen, er Anti Tpo resultatet.
Den er på 1300??? Er det veldig høyt??? Hva vil det si???
Ser jeg har fått utopstegn ved den, ellers en stjerne på folinsyre og S-gluk.
Ellers ser jo alt fint ut??
Kan legen stavfeste lavt stoffskifte bare på grunnlag av Anti TPO??
har alle symptomer da... Desverre...
-
19-04-10, 13:25 #2
Sv: Anti TPO???
Anti-TPO er en prøve som kan avsløre om kroppens immunsystem produsrer antistoffer som ødelegger kjertlen.
Når den er over 100 er den ganske sikker - på verdiser under kan det være et falskt utslag.
Din er tydelig og grei - du har slike antistoffer.
De ødelegger kjertlens evne til å produsere stoffskiftehormoner.
Tilstanden bele oppdaget av dr. Hashimoto, og er oppkalt etter han.
på "fint" heter det thyreoiditt.
Endelsen -itt brukes på betennelsestilstander, men man har ikke botemidler mot denne betennelsen, og den brenner ut på non få år.
I løpet av denne tiden vil man trenge et økende tilskud av stoffskiftehormoner.
Lavt stoffskifte.
Legen definerer lavt stoffskifte når det er for få stoffskiftehormoner i blodet.
Da stiger TSH (hvis funksjonen er iorden), så når TSH er over en viss grense, og fritt T4 er under sin grense + at det er antistoff tilstede - - - da er det mulig å f en diagnose - - - hos noen.
Håper du kommer igang med behandling så fort som mulig.
Det er ingen grunn til å vente til symptomene befester seg.....• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-04-10, 14:02 #3
Tusen hjertelig takk Finn..
Har begynt med 50 mg Levaxin, merker ingen bedring, men litt tidlig det kanskje.
Takk for godt svar og for at du tok deg tid.
Ha en flott kveld.
-
19-04-10, 17:34 #4
Det tar tid med Levaxin.
Levaxin inneholder syntetisk fremstillt T4, som er et forhormon (prohormon) for det hormonet som er stoffskiftehormonet i kroppen - T3.
Du kan si at T4 er lagervare for T3.
Legene regner med at kroppens omdanningsprosess fra T4 til T3 er iorden.
Så derfor regner de også lagerstørrelsen av T4 som et mål på om man har nok stoffskiftehormoner.
Det kan man også gjøre - men da må alle forutsettningene man legger til grunn også virke.
Hos mange her gjør det ikke det......
Men - det er ingen grunn for deg til å tro noe annet enn at det funker hos deg.
Kroppen (leveren) bruker 2-3 uker på å lage stoffskiftehormoner av den pilla du spiser. Samme skjer jo når du endrer dosen - ting tar tid.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Min Anti -tpo....
Av Tiffen i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 18-02-12, 12:13 -
Anti-TPO
Av Flower i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 10Siste melding: 10-07-09, 10:24 -
Anti-TPO
Av Vimseliten i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 12Siste melding: 02-11-08, 12:49 -
hva er anti-tpo??
Av isa1 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 1Siste melding: 10-05-08, 07:24 -
Anti-TPO
Av Anne Ma i forumet Nyttige linkerSvar: 1Siste melding: 10-06-06, 23:02
Svar med sitat

Bokmerker