Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 15
    Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Standard Dårlig holdning av det lave stoffskiftet?

Hei,
    er det flere enn meg som har fått dårlig holding av det lave stoffskiftet?
    Selv har jeg i minst ti år hatt en voldsom svai rygg, krum nakke og skuldre. ++ stive muskler og vonde ledd. Bindevevet har vært hovent og stivt.

- Når det var på det værste kokte hele kroppen. jeg hadde angst og det kjentes ut som om jeg hadde hals- og lungebetennelse.

Nå er kroppen i ferd med å kvitte seg med alle spenningene - og det jeg oppdager er at hele "dritten" sitter i bekkenbunnen og tykktarmsområdet. Når det løsner der, løsner også nakken og resten. men det tar tid.

lurer på om det er flere som ser slik ut.

V

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Standard Sv: Dårlig holdning

Ja, jeg genkender det, du skriver. Man falder vel sammen, når bindevævet ikke er stærkt nok. Visse steder får jeg så spændinger og smerter i ledbånd, som overkompenserer. Lige nu oplever jeg, at min hals er ved at brase sammen. Jeg er underlig 'blød' efter at have skiftet fra Eltroxin til Euthyrox. Blodprøven siger, alt er normalt, og der er mange fordele ved ikke at bruge Eltroxin i den version, som findes nu. Men det skidt med alle disse smerter - og svært at overskue at træne, når man føler sig vakkelvorn ...

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Det der kan forklare hvorfor jeg ikke er helt god på det området ja. Selv bruker jeg mye kiropraktor og han jobber med å prøve å få ting litt på plass igjen. Uten krioraktor hadde det vært mye verre å bo i den kroppen min de siste årene.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

En god kiropraktor og en god massør kan gøre overraskende meget. Ligesom det er forbløffende, hvor smertestillende det er med et koldt (hav)bad ... Og begge dele giver også håb

Men jeg har erfaret, at den bedste hjælp nu engang er og bliver hjælp til stofskiftet. Så vi må ha mere eller bedre medicin, må vi!

Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Norge
    Meldinger
    360

Ja, kompetente leger som gir riktig hjelp hadde vært det beste, men frem til vi er godt behandlet er det bra med alternativer underveis. Men det er synd det koster så mye penger underveis også.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Ja, det er helt vildt, så mange penge, man kan bruge på det! Men nu ved jeg da i det mindste, hvad baggrunden er - for 12 år siden brugte jeg bare bunker af penge på kiropraktor med mere uden at vide, hvorfor jeg havde så mange smerter. Og i øvrigt uden at nogen som helst læge kunne finde ud af at komme med et bud! Selvom jeg også havde alle mulige andre symptomer som fx at jeg frøs, led af forstoppelse og hårtab. Men jeg samlede jo ikke selv symptomerne, og dt var jo dårlig service af mig, kan man sige ... Men måske skulle man tro, det var lægens job?

Men endelig kom jeg til kandidatfest hos en gammel skoleveninde, der netop var blevet cand. med. Og det var hende, der så, at jeg trængte til hjælp. Så med hende i baghånden kunne jeg gå til min læge og sige "Min veninde, SOM ER LÆGE, siger, at ..." Og så skete der endelig noget.

Måske stoler de læger, der er 'gamle i gårde' kun på 'deres egne'?
    Og så blodprøver, naturligvis.
    Som en endokrinolog sagde til mig for et par måneder siden:
    "Maskinerne er mere følsomme end dig, så de kan mærke det, før du kan ..." Ha ha
    Sist endret av Nielsigne; 25-03-10 kl 18:25 Begrunnelse: Rettelse

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Telemark og Oslo
    Meldinger
    43

Beskyldes ikke av fysioterapauten for dårlig holdning. Jeg er vel heller for rett. Hos meg sitter det øverst i ryggen og i nakken (i tillegg til slitasje......eh hva kommer av hva???). Har ellers verkt i fingre, ankler og hofter spesielt. Endokrinologen mente at denne verkingen kom av antistoffene. Har nettopp begynt med medisin og skal til første kontroll i slutten av april. Har avtale om bare å komme innom for blodprøvene og så skriver/ringer legen. Han kaller meg inn om han synes det er nødvendig. Fastlegen er ok. Endokrinologen er jeg ikke helt sikker på om jeg liker.? Han ville ikke medisinere så lenge skjoldbruskkjertelen respondert som den gjorde under testen. Siste test på sykehus ble tatt våren 2009. Det er fastlegen som satte meg på medisin. Alle verdier har pendlet sien 2001. Nå fikk jeg medisin med verdiene TSH 5,4 Fritt T4 15,2 og Fritt T3 4,7. Antistoffene tror jeg de har sluttet å telle. Blodprøven er tatt om morgenen for to uker siden. Resepten lå i posten to dager etter prøven?? Noen raskere når det først skjer noe? Nå er det bare å vente å se om bedringene vedvarer. Lykke til med kroppen, vi får håpe det lar seg rette uten for mye styr (trening).

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Pyh ... Jeg kan ikke finde ud af de der tal. Ved bare, at jeg allerede ved en tsh på 2 kan mærke, noget er i udu, og mit blodtryk stiger (har normalt kun 110/70, nærmest et barneblodtryk).

Men i hvert fald er det jo musklerne, der skal holde os oppe, ikke knoglerne; de balancerer jo netop, som de gør, fordi (når!) der er muskler /kræfter til det, og fordi vi har 'barduner' i form af ledbånd - som virker!

Men også ledbåndene gør ondt, når musklerne ikke rækker. Og når musklerne (pludselig?) ikke rækker, så skyldes det for mit vedkommende, at min stofskiftemedicin ikke fungerer. Da jeg var på den gamle Eltroxin-udgave, var det et spørgsmål om, at der skulle være nok af den. Så gik det - men måske ikke så godt, som det faktisk kan komme til at gå, tænker jeg.
    Derfor er det nu mit mål at skifte til naturligt stofskiftehormon.

Medlem siden
    Dec 2008
    Meldinger
    77

Alt henger sammen. Jeg opplever at det er bindevevet som er problemet, når det stivner fungerer ikke noe lengre. Jeg er som sagt i ferd med å bli bedre- går sakte men sikkert fram over.
    har nå ett fritt T4 på 19, og fungerer bra i hverdagen. Men ligger fortsatt litt lavt, og det merker jeg om nettene. Ting som løsner om dagen, knekker tilbake om natta. Trapper nå opp med 100 mikrogram i uka, for å se om jeg blir bedre.

Selv har jeg god erfaring med kombinasjonen osteopat, akupunktur og qigong. Men det koster penger!!! Har de siste årene brukt alle pengene mine på alternativ behandling.

Orca - jeg håper at du har fått økt til T4. Med antistoffer har du hashimotos, og skal ligge helt i toppen av referanseområdet og kanskje litt over. TSH skal ligge under null. Dessverre er det mange leger som ikke er klar over dette. Hvis jeg ikke hadde funnet min lege, hadde jeg vært ufør.

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Jeg hadde også veldig dårlig holdning, og klarte ikke å få skuldrene bakover og brystet frem. Nå etter 2 år med personlig trener, litt naprapat og mange timer med en proff massør, har holdningen blitt mye bedre. Skuldrene er mer der de skal være. Men sliter fortsatt veldig med at det verker i kroppen, alle muskelfester er betente, og blir veldig stiv.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Jeg er utmattet til de grader. Kan dette komme av det lave stoffskiftet?
    Av Vilde i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?
    Svar: 111
    Siste melding: 12-05-10, 13:08
  2. Det lave stoffskiftet ikke har slått ut enda?
    Av Marielle i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 09-03-10, 10:08
  3. For lave kalktal
    Av petersen50 i forumet Operasjonssalen
    Svar: 5
    Siste melding: 17-10-08, 22:21
  4. Lave verdier av FT4 og FT3
    Av marge i forumet Normalverdiene?
    Svar: 10
    Siste melding: 24-02-07, 16:25
  5. kongelig holdning:=)